Pentru a fi analizate, chestionarele completate vor ajunge la directorii școlilor

 

N. Dumitrescu

Din cauza problemelor apărute în desfășurarea orelor în sistem online, încercând să-și apere cât mai mult drepturile, reprezentanții elevilor de la nivel de județ vin cu o nouă inițiativă care se speră să aibă rezultate în actul educațional. Astfel, Consiliul Județean al Elevilor Prahova a anunțat că lansează un formular online, complet anonim, prin care elevii vor putea oferi feedback cadrelor didactice de la clasă. Formularul este structurat pe patru părți, respectiv: calitatea actului educațional și a evaluării elevilor, relația profesor-elev/elev-profesor și atmosfera la oră, conduita profesorului și mențiuni, unde elevii își vor putea justifica răspunsurile. Concret, prin acest demers, elevii prahoveni sunt invitați să completeze formularul de feedback semestrial și să ofere o evaluare cât se poate de obiectivă profesorilor cu care interacționează zi de zi, răspunsurile la acest chestionar urmând să fie centralizate de către Consiliul Județean al Elevilor Prahova și trimise mai apoi către unitățile de învățământ preuniversitar din județ, pentru a putea fi analizate de către directori. Propunerea a plecat de la faptul că, în conformitate cu Statutul Elevului, elevii au dreptul de a oferi feedback semestrial anonim cadrelor didactice de clasă, prin fișe anonime, drept care, deși îl au încă din anul 2016, rare au fost situațiile în care elevii chiar au putut să-l pună în practică și, astfel, să își exprime opinia justificată cu privire la calitatea actului educațional. Față de această inițiativă, Robert Avram, președintele Consiliului Județean al Elevilor Prahova, a ținut să precizeze: ”Mai ales acum, între actorii implicați în sistemul de învățământ ar trebui să existe o strânsă relație de colaborare, astfel încât calitatea actului educațional să se ridice la cele mai înalte standarde. Prin feedback-ul oferit cadrelor didactice, nu numai că elevii își pot exprima opinia sinceră cu privire la modul în care se desfășoară orele de curs, dar pot propune și soluții care, din punctul lor de vedere, ar putea contribui la îmbunătățirea procesului de predare-învățare. Să nu uităm, de altfel, că feedback-ul semestrial adresat cadrelor didactice este un drept al elevilor, iar drepturile noastre nu se negociază”. În acest context, reprezentanții elevilor prahoveni și-au exprimat deschiderea pentru a colabora atât cu reprezentanții instituțiilor de învățământ preuniversitar din județ, cât și cu reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Prahova, pentru a găsi, împreună, soluțiile pentru problemele cu care elevii se confruntă în timpul orelor de curs.