Violeta Stoica

Chiar dacă licitația destinată parafării contractului de furnizare a unui lot de 20 de troleibuze noi pentru Ploiești se află în ultima etapă – de deliberare pentru desemnarea firmei câștigătoare – nu se știe când vor ajunge, de fapt, în circulație pe străzile din municipiu noile mijloace de transport în comun.
Lansată în luna martie 2019, procedura de achiziție a celor 20 de trolee se apropie de final, iar speranțele ploieștenilor de a circula în condiții mult mai bune decât în prezent sunt foarte mari. Mari au fost și dorințele municipalității, care a sperat și în achiziția a 20 de tramvaie și a nouă autobuze electrice, toate acestea în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale.
După lansarea procedurilor de achiziție a 20 de tramvaie și a nouă autobuze electrice, MDRAP publica, la începutul anului trecut, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o altă procedură de achiziție, de această dată pentru 20 de troleibuze noi. Nouă dintre aceste vehicule destinate transportului în comun urmau să acopere traseul 202, iar restul de 11 – traseul 44.
În luna iulie a anului trecut au fost deschise ofertele, iar pentru lotul de 20 de trolee aferente municipiului Ploiești au fost patru ofertanți: Bozankaya Otomotiv, asocierea Egnatia Rom SRL (lider de asociere) și Societate cu Răspundere Limitată “Uzina ElectroMaș” SRL (asociat), asocierea SC Golden Dragon Bus și
SC Xiamen Golden Dragon Bus Co, precum și Solaris Bus & Coach.
Norocul ploieștenilor se pare că, momentan, s-a oprit aici, pentru că licitația pentru achiziția celor 20 de tramvaie a fost anulată, iar cea pentru cele nouă autobuze electrice a înțepenit în stadiul evaluării tehnice, deși ofertele au fost deschise în primăvara anului trecut.
Toate aceste pachete de mijloace de transport în comun destinate Ploieștiului făceau parte din licitațiile organizate de către ministerul menționat, finanțarea achizițiilor urmând să fie asigurată prin Programul Operațional Regional 2014-2020.