• Justiţiabilii trebuie să completeze declaraţii privind eventualul contact cu persoanele suspectate sau confirmate cu COVID 
• Se recomandă prezenţa la Judecătorii, Tribunale şi Curtea de Apel „doar dacă aceasta este abolut necesară”

F. T.

Potrivit unui comunicat al Biroului de Informaţii şi Relaţii Publice al Curţii de Apel Ploieşti, începând de astăzi, 15 mai 2020 – data încetării stării de urgență dispusă pe teritoriul României prin Decretul Prezidențial nr. 195/2020 și prelungită prin Decretul Prezidențial nr.240/2020 -, Curtea de Apel Ploiești și instanțele arondate își reiau activitatea de judecată.
Pe de altă parte însă, desfăşurarea proceselor presupune luarea unor măsuri, în scopul evitării infectării cu SARS – CoV – 2, măsuri stabilite în baza Hotărârii nr. 734 din data de 12 mai 2020 a Secției pentru judecători din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, precum și ca urmare a deciziei, din aceeaşi dată, a preşedintelui Curții de Apel Ploiești.
Astfel, odată cu reluarea activităților de judecată, „listele de ședință vor fi structurate în loturi de dosare, stabilite la intervale orare diferite, fiecare lot având un număr cuprins între trei şi cinci dosare. Intervalele orare vor fi stabilite atât pentru cauzele suspendate, cât şi pentru cele care au deja fixate termenele de judecată, din cauza lipsei timpului necesar emiterii unei noi citații”, se precizează în comunicatul de presă al instituţiei.
Totodată, au fost stabilite şi procedurile judiciare în ceea ce îi priveşte pe justiţiabili. Astfel, aceştia vor avea acces în sălile de ședință cu 10 minute anterior intervalului orar în care sunt fixate cauzele respective și numai după completarea pe proprie răspundere a chestionarului pus la dispoziție privind contactul cu persoane confirmate sau suspecte de infectare cu coronavirusul (SARS – CoV-2), sau care au călătorit în zonele de risc menționate de către Departamentul de Situații de Urgență.
Listele de ședință vor fi publicate pe site-ul al Curții de Apel Ploiești cu cel puțin două zile înaintea termenului stabilit pentru ședința de judecată, pentru a se asigura o informare corectă și în timp util a publicului și a justițiabililor, cu excepția cauzelor urgente, în conformitate cu dispozițiile legale.
De asemenea, toţi participanţii la şedinţele de judecată vor purta măşti de protecţie, opţionale fiind mănuşile şi vizierele.
Se atrage, însă, atenţia asupra următorului fapt: „În scopul prevenirii infectării cu coronavirus (SARS – CoV-2) sau alte infecţii respiratorii, pe perioada epidemiei cu acest virus, rămâne în vigoare solicitarea de a se evita prezenţa la sediul instanţei, dacă aceasta nu este absolut necesară” (comunicat BIRP al Curţii de Apel Ploieşti).
Reprezentanţii instanţei ploieştene recomandă – pentru evitarea riscului îmbolnăvirilor – „utilizarea aplicaţiei Info Dosar, transmiterea documentelor, exclusiv, în format electronic, urmând a se accesa www.caploiesti.ro, precum şi https://portal.just.ro”.
Programul cu publicul în cadrul Curții de Apel Ploiești se desfăşăşoară, începând de astăzi, astfel: Compartimentul Arhivă: zilnic, orele 09.00-12.00; Compartimentul Arhivă: Joi, orele 14.00-15.00, pentru programul cu deţinuţii; Compartimentul Registratură: zilnic, orele 09.00-12.00; Biroul de Relaţii şi Informaţii Publice: zilnic, orele 09.00-12.00.
Nu în ultimul rând, pentru evitarea oricărui risc de infestare, în comunicatul de presă al Curţii de Apel Ploieşti se mai precizează: „Pentru a veni în sprijinul justiţiabililor care nu au acces la mijloacele de comunicare electronică şi a evita o supraaglomerare la compartimentele Arhivă, Registratură şi Biroul de Relaţii şi Informaţii Publice, în sediul Curţii de Apel Ploieşti se va amplasa la intrarea în instituţie o cutie poştală special destinată pentru depunerea corespondenţei/înscrisurilor de către justiţiabili, aflată sub paza personalului din cadrul Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Prahova”.