Violeta Stoica

 

Începe o nouă sesiune de studii de fezabilitate fără nicio finalizare, recent fiind lansată o licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție pentru obiectivul Drum Expres Găești – Ploiești, un drum național cu indicativul mai nou utilizat DX.
Valoarea extrem de mare a documentației, care ajunge la aproape 24 de milioane de lei fără TVA, ridică o întrebare legitimă: cât, oare, va costa construirea acestui drum expres pe care îl vor realiza cei din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere?
În condițiile în care prahovenii așteaptă rezolvarea veșnicei probleme a autostrăzii Comarnic-Brașov, finalizarea studiului de fezabilitate pentru mult-trâmbițata autostradă de legătură între Ploiești și Buzău și alte proiecte despre care se tot discută în ultimii zeci de ani, apare acum un nou scenariu – acela al creării unei legături rutiere de viteză între Găești și Ploiești!

 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat procedura de achiziție pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic al drumului expres DX Găești-Ploiești, care a intrat în lista priorităților de investiții a Ministerului Transporturilor pentru anul 2019.
Lungimea estimată a acestui drum expres de legătură între județele Dâmbovița și Prahova va fi de 74,2 km, practic această arteră rutieră urmând să devină puntea între autostrada A1 (București-Pitești) și autostrada A3 (Ploiești-București).
În luna februarie a anului trecut, CNAIR a anunțat elaborarea și depunerea unui proiect european privind construirea acestui drum expres.
Acest proiect, care ar urma să fie realizat cu fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructura Mare – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, urmărește, potrivit documentației, creșterea eficienței economice a rețelei de transport din România și aducerea de îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie între Găești și Ploiești.
Potrivit CNAIR, rezultatele așteptate ale proiectului vizează realizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.); întocmirea documentației-suport și asistența acordată beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare; realizarea Proiectului pentru Autorizarea Execuției Lucrărilor de Construire (PAC) și asistența tehnică până la obținerea autorizației de construire de către beneficiarul finanțării.
Proiectul tehnic de execuție, documentația de atribuire a Contractului de execuție a lucrărilor și asistența tehnică acordată CNAIR în perioada derulării procedurilor de licitații pentru execuție lucrări sunt, de asemenea, prevăzute drept obiective pentru care s-a solicitat finanțarea prin POIM.