Industria de asigurări din România a luat în ultimele zile o serie de măsuri speciale pentru a-şi proteja angajaţii şi clienţii de riscul infectării cu COVID-19, asigurând, în acelaşi timp, continuitatea operaţiunilor curente, potrivit unei analize a Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).
Aceste măsuri au fost decise şi implementate individual de companii. „Trecem cu toţii printr-o perioadă care ne afectează nu doar în plan profesional sau economic, ci, înainte de toate, la nivel uman. Suntem solidari cu întreaga societate în aceste zile şi ne ajustăm, la fel ca toţi ceilalţi, acţiunile şi modul de lucru pentru a contribui la limitarea răspândirii noului coronavirus, dar şi pentru a continua să răspundem nevoilor clienţilor noştri”, a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR, potrivit Agerpres.
Reprezentanţii UNSAR susţin că măsurile luate au vizat în primul rând susţinerea clienţilor în această perioadă dificilă, dar şi menţinerea unui contact permanent cu aceştia, în condiţiile în care o mare parte dintre companiile de asigurare au implementat deja lucrul de acasă. Astfel, oamenii din asigurări care pot lucra de acasă deja fac acest lucru, iar în agenţii şi sucursale au fost luate măsuri de protecţie, precum dotarea acestora cu echipamente de protecţie sau efectuarea de dezinfectări periodice.
Totodată, companiile de profil încurajează folosirea modalităţilor digitale şi online pentru încheierea sau reînnoirea poliţelor şi pentru constatarea şi instrumentarea daunelor.
UNSAR reprezintă 20 de companii de profil care deţin o pondere de peste 80% din piaţa locală de asigurări.