În Prahova, anul acesta, s-au înregistrat zece decese! 

F.T.

Potrivit unei statistici efectuate de către Eurostat, în Uniunea Europeană, în urmă cu doi ani, România se situa pe primul loc în ceea ce privește numărul bicicliştilor care au decedat în accidente rutiere, raportat la totalul populaţiei, cu 10 decese la un milion de locuitori, la polul opus situându-se Cipru şi Luxemburg cu niciun deces!
Repetăm, niciun deces !
Datele Eurostat mai arată, de asemenea, că în același an de referință (2017), rata de decese în rândul pietonilor în urma accidentelor rutiere era tot în România cea mai mare.
Altfel spus, unde-i rău, hop și noi, românii !
Și, pentru a fi în trend cu țara, din nefericire, pe șoselele din Prahova situația nu este mai roză nici după doi ani de la ultima statistică!

În Prahova, de la începutul anului și până la jumătatatea lunii august, patru bicicliști au murit în urma celor 28 de accidente în care au fost implicați, evenimentele rutiere având loc fie din vina lor, fie a șoferilor !
Sigur, amatorii de ciclism reclamă că nu sunt respectați în trafic sau că nu au – așa cum se întâmplă în alte țări – piste speciale. Este adevărat, însă, că nici despre ei nu se poate spune că sunt ușă de biserică. Sigur, a vorbi acum de rău despre morți este o impietate, însă în afara deceselor sus-amintite, alți 22 de bicicliști au fost răniți grav, fiind necesară internarea lor în spital.
Acesta a fost motivul pentru care, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Prahova, în primăvara acestui an, a fost declanșată o campanie de depistare și sancționare a bicicliștilor care nu respectă minimele reguli de participare în trafic. Iar cea mai frecventă abatere nu a fost circulația pe contrasens, cum îi vedem pe unii pedalând, nu traversarea pe trecerea de pietoni călare pe bicicletă – lucru interzis de altfel ! – ci consumul de alcool !
Amintita campanie a fost derulată, zile în șir, în luna aprilie, iar alcoolemia, în cazul unora, te făcea să te întrebi cum de au reușit să se urce pe bicicletă, darămite să-și mai mențină și echilibrul pe două roți ?!
Nu de alta, dar nu puține au fost cazurile în care aceștia duhneau de la o poștă, iar dispozitivul etilotest arăta peste 1 la mie alcool pur în aerul expirat ! Au fost date amenzi peste amenzi și… cam atât.
Cam atât, pentru că legislația în vigoare nu permite vreo altă măsură. Iar altă măsură care ar putea fi decât confiscarea bicicletei ?! Sau, cum se poceda pe vremuri, până în anii 90, dezumflarea roților și confiscarea ventilelor…
În ceea ce privește pietonii, lucrurile sunt și mai grave.
În urma celor 25 de accidente în care au fost implicați de la începutul anului și tot până la jumătatea acestei luni, și-au pierdut viața șase pietoni, iar alți 18 au fost grav răniți.
Și în acest caz, ca și la bicicliști, tragediile au avut loc fie din vina șoferilor – care au acroșat pietonii chiar pe trecerile special amenajate pentru ei – , fie din cauza pietonilor care au traversat prin loc nepermis.
România se afla, așadar, în urmă cu doi ani, pe primul loc în Uniunea Euuropeană în privința numărului deceselor bicicliștilor și al pietonilor.
Pentru anul în curs, statistica nu este încă efectuată.
Dar, avem mari îndoieli că situația s-a schimbat prea mult. Și, din păcate, deja în Prahova s-au înregistrat 10 decese în rândul acestor două categorii de participanți la trafic.