N.D.

Ministerul Mediului de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a anunţat că opt producători și exportatori români de vinuri participă, în perioada 4-9 iunie, la o misiune economică în Republica Slovacă și Republica Cehă, cu scopul de a identifica noi clienți și de a-și majora exporturile pe aceste piețe. Dintre firmele participante, reunite sub brandul sectorial „Wines of Romania”, unele dintre acestea sunt şi din Prahova, respectiv CAP Vie-Vin Valea Călugărească, Cramele Bolgiu, Domeniile Viticole Tohani, cu menţiunea că acestea se află la prima lor participare la o misiune economică organizată prin Programul de Promovare a Exportului. Potrivit Ministerului Mediului de Afaceri, perspectivele exportatorilor români sunt pozitive, având în vedere tendința de creștere constantă a consumului și importurilor de vin pe cele două piețe, numărul important de turiști, precum și apariția unei noi clase de consumatori locali din rândul tinerilor, care asociază vinul cu evenimentele sociale. S-a menţionat, în acest context, faptul că turneul producătorilor de vin din România include realizarea de prezentări și degustări de vinuri la Bratislava, Praga și Usti nad Labem (localitate din zona Boemiei Centrale), în fața unei audiențe formate din importatori, distribuitori și comercianți specializați, somelieri, patroni de baruri și restaurante, firme de catering, rețele comerciale, precum și jurnaliști și bloggeri. Misiunea economică se desfășoară prin Programul de Promovare a Exportului pe anul 2019, derulat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, în colaborare cu Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri din România și cu Ambasadele României la Praga și Bratislava și beneficiază de o finanțare de 141.737 lei de la bugetul de stat.