V. Stoica

Deși ideea proiectului construirii autostrăzii care să lege Capitala de Brașov a apărut în vremea comunismului, deocamdată românii trebuie să se mulțumească doar cu bucata de la București la Ploiești. S-a vehiculat că bucățica lipsă dinspre București va fi gata de 1 Decembrie, de Centenar, însă există posibilitatea – la cum stau lucrurile cu procedurile de atribuire din zilele noastre – ca tronsonul de la Ploiești la Brașov să fie (sau nu) gata de… Bicentenar.
De ce? Abia lansată în luna octombrie a acestui an, procedura de atribuire a contractului de parteneriat public-privat între Comisia Națională de Strategie și Prognoză / statul român și un investitor privat a ajuns la a… cincea erată, adică la a cincea rectificare a fişei de date din documentația de atribuire. În afara celor două de acum două săptămâni, la finalul săptămânii trecute au mai apărut trei rectificări. Prima vizează construcțiile în infrastructură. Astfel, în acest caz, în loc de “Contract întocmit de Parteneriat Public-Privat și/sau execuția de construcții în infrastructura rutieră, similare cu cele supuse procedurii de atribuire în ultimii 5 ani” se va citi “Contract întocmit de Parteneriat Public-Privat și/sau execuția de construcții în infrastructura rutieră, similare cu cele supuse procedurii de atribuire în ultimii 10 ani”. A doua rectificare reduce nivelul de cash-flow, de la 680.000.000 de euro fără TVA pentru anii 2016 și 2017 la 113.333.333 euro fără TVA pentru anii 2016 și 2017, iar a treia modifică din nou termenul de deschidere a ofertelor: în loc de 19.11.2018 00:00, se va citi 17.12.2018 00:00!