Registrul Auto Român, prin vocea directorului tehnic Cristian Bucur, recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5, iar apoi să le întrețină corespunzător, deoarece există riscul ca mașinile neconforme pe partea de emisii poluante să fie scoase din parcul auto național. Bucur n-a precizat prin ce mijloace vrea RAR să facă acest lucru, dar reiese o clară aplecare a controalelor spre partea de emisii a mașinilor din România, potrivit 0-100.ro.
„La nivelul UE este o preocupare majoră pentru scăderea valorilor noxelor: compuși chimici poluanți, oxizi de azot (NOx) în special, dar și a emisiilor de gaze cu efect de seră (CO2). Este limpede că aceste preocupări vor duce la un potențial exod al acestor vehicule către România, inclusiv. Aș vrea să rămânem totuși în zona adevărului tehnic și să spunem că inamicul nostru este doar motorul diesel vechi, care nu înglobează tehnologii de depoluare, asta înseamnă motoarele care au fost omolagate până la nivelul Euro 4, inclusiv”, a declarat Cristian Bucur, director tehnic în cadrul Registrului Auto Român (RAR), fiind prezent la deschiderea Salonului Auto București & Accesorii.
Așadar, Bucur subliniază faptul că există riscul ca românii să cumpere cele mai poluante mașini diesel vechi din Europa, în lipsa unei conduite de achiziție orientată spre protecția mediului. Oficialul RAR a atins și punctul nevralgic al parcului auto din România: întreținerea necorespunzătoare post achiziție. Chiar dacă unele mașini rulate aduse din alte țări avea stare tehnică bună la momentul primei înmatriculări în România, întreținerea defectuoasă și fentarea sistemelor de depoluare ale mașinii fac aceste autovehicule să ajungă într-o stare deplorabilă.
„Ce putem face noi, ca să ne apărăm, ar fi recomandarea pentru români să achiziționeze autovehicule utilizate numai Euro 6 și Euro 5 – prețul este destul de bun. Odată achiziționate, să le întrețină corespunzător pentru că un filtru de particule (DPF) înfundat sau lipsă, sau utilizarea unui emulator de AdBlue duc în derizoriu metodele de depoluare”, a punctat Cristian Bucur.