V. Stoica

Grav afectată în urma inundațiilor din anul 2014, structura podului care era folosit încă din vremea lui Alexandru Ioan Cuza de oamenii din zonă pentru a merge de la Bănești la Câmpina peste râul Doftana nu mai permite utilizarea acestuia. Ce a mai rămas în picioare de la prăbușirea din urmă cu patru ani este un adevărat pericol pentru persoanele care s-ar mai încumeta să folosească respectiva structură, de altfel circulația rutieră fiind interzisă complet pe podul de peste Doftana.
Pentru că nu există posibilitatea reabilitării podului vechi, Primăria Bănești – în colaborare cu Consiliul Județean Prahova și cu Primăria Câmpina – a inițiat din nou procedura de achiziție a lucrărilor de construire a unei punți pietonale de acces care să facă legătura între cele două localități aflate de-o parte și de cealaltă a râului Doftana.
În documentație se arată că refacerea podului de piatră de peste râul Doftana nu este posibilă într-un timp foarte scurt, deoarece pentru structura respectivă – monument istoric – ar fi nevoie de foarte multe autorizații speciale, avize și de fonduri substanțiale pentru a fi refăcută.
Podul de piatră a fost construit în perioada 1861-1864, în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza. Informaţiile despre istoria locului spun că podul din piatră cioplită de la Băneşti, peste râul Doftana, a fost construit după un proiect întocmit de inginerul şef P. Perez, ca urmare a ordinului 623 al Direcţiei lucrărilor publice din anul 1859. Podul din piatră cioplită de la Băneşti, considerat o adevărată operă de infrastructură a timpului lui, a fost intens utilizat până în anii 1952-1956, când a fost construită actuala variantă a DN1.
Această rută era folosită, zilnic, de sute de locuitori din zonă care făceau naveta cu bicicletele sau pe jos către locurile lor de muncă din Câmpina.