N.Dumitrescu

Dorinţa reunirii sub un singur acoperiş, respectiv într-o singură clădire, a tuturor serviciilor administraţiei locale ploieştene – idee luată în calcul cu zeci de ani în urmă şi de către cei care s-au aflat atunci la conducerea municipalităţii – pare că se va materializa în 2018. Edilul municipiului, Adrian Dobre, a confirmat, ieri, că după Sărbătorile Pascale se va demara procesul ce vizează transferul activităţii Primăriei Ploieşti în fostul sediu Petrom, din faţa Catedralei Sf. Ioan, în clădirea multietajată, cu geamuri fumurii, din centrul oraşului, care se află în administrarea autorităţilor. Intenţia concentrării într-un singur spaţiu a tuturor direcţiilor aflate în subordinea Primăriei Ploieşti sau a Consiliului Local, a căror activitate este desfăşurată, în momentul de faţă, în clădiri aflate în mai multe zone din oraş a apărut încă de anul trecut, în momentul de faţă în fostul sediu al Petrom funcţionând deja Administraţia Serviciilor Sociale Comunitare, dar şi o serie de birouri ale Teatrului „Toma Caragiu”, ale Filarmonicii „Paul Constantinescu”, inclusiv ale Casei de Cultură „I. L.Caragile”. Edilul a mai menţionat ieri că transferul birourilor municipalităţii de la etajul trei al Palatului Administrativ în noul sediu nu va afecta nici activitatea angajaţilor, nici relaţia cu cetăţenii.

Edilul Adrian Dobre a anunţat, ieri, că după Sărbătorile Pascale va începe procesul de transfer al activităţii Primăriei Ploieşti într-o nouă clădire, respectiv în fostul sediu al Petrom, din centrul oraşului. „Demersurile privind transferul activităţii Primăriei Ploieşti sunt deja începute, acest lucru finalizându-se după Paşti. Mutarea se va face etapizat şi nu va implica, în niciun fel, blocarea activităţii instituţiei. Săptămâna trecută a fost parafat un 3-adocument ce vizează ca în imobilul ce a aparţinut Petrom să funcţioneze şi celelalte structuri ale administraţiei locale”, a declarat primarul. În contextul în care, în prezent, Primăria Ploieşti are închiriate o serie de birouri, inclusiv la etajul trei din Palatul
Administrativ, iar o mulţime de direcţii şi servicii au sediile împrăştiate prin mai multe zone, salariaţii, dar mai ales ploieştenii fiind nevoiţi să străbată oraşul de la un capăt la altul, ideea reunirii întregii activităţi a municipalităţii era mai mult decât necesară. Mai mult, în contextul în care inclusiv şedinţele Consiliului Local sunt desfăşurate în sălile din clădirea care este administrată de Consiliul Judeţean Prahova, dorinţa ca primăria să aibă propriul sediu s-a aflat nu de puţine ori pe agenda foştilor edili, fără ca această dorinţă să se pună şi în practică. Soluţia salvatoare a venit însă odată ce fostul sediu al Petrom – clădirea multietajată din sticlă din centrul municipiului, din faţa Catedralei Sf. Ioan – a fost tranferată în adminstrarea autorităţilor ploieştene. Iar primul pas a fost făcut anul trecut, când activitatea Administraţiei Serviciilor Sociale Comunitare s-a transferat, în integralitate, 3-bîn sediul din centrul oraşului. Şi, tot acolo, în momentul de faţă, îşi desfăşoară activitatea şi o parte dintre angajaţii a trei instituţii aflate în subordinea legislativului local, respectiv Teatrul „Toma Caragiu“, Filarmonica „Paul Constantinescu“ şi Casa de Cultură „I.L. Caragiale”. După cum a mai precizat ieri edilul oraşului, în noul sediu al Primăriei Ploieşti se vor alătura Direcţia Tehnic Investiţii şi Direcţia Generală de Dezvoltare Urbană, care au, în momentul de faţă, sedii distincte. Primarul a mai menţionat că, până la transferul activităţii tuturor serviciilor municipalităţii într-un singur loc, mai ales de la etajul trei din Palatul Administrativ, vor trebui rezolvate, în primul rând, elementele ce ţin de conexiunile reţelelor de comunicaţii şi de tehnologie a informaţiei, vitale în activitatea administraţiei locale, având în vedere şi volumul mare de documente ce va trebui redactat şi stocat în regim electronic. Mai trebuie menţionat faptul că, în perspectiva transferului activităţii Primăriei Ploieşti, în noul sediu s-a luat în calcul, încă de anul trecut, şi amenajarea unei săli moderne de conferinţe, care va servi drept spaţiu şi pentru întrunirile lunare ale consilierilor locali.
Primăria Ploieşti îşi desfăşoară activitatea în Palatul Administrativ, în sediul de pe Bulvardul Republicii nr. 2, din anul 1972, celelalte servicii având sediile prin toate zonele oraşului.