O petiţie pentru susţinerea în funcţie a ministrului Educaţiei, Liviu Pop, a fost iniţiată online, iniţiatorul acesteia precizând că poate acesta „a utilizat regionalisme fonetice cu sonorităţi buclucaşe”, dar a „demarat schimbarea în bine a sistemului preuniversitar”.
„Liviu Marian Pop trebuie să rămână ministrul Educaţiei Naţionale pentru că este persoana care a abordat coerent şi unitar toate problemele şi lacunele educaţiei preuniversitare. Când într-un sistem lucrurile se schimbă în bine, nu înlocuieşti autorul schimbării! Poate că ministrul Liviu Marian Pop nu a fost nici cel mai bun PR-ist din Guvern şi cert a utilizat regionalisme fonetice cu sonorităţi buclucaşe, ba a făcut şi câteva greşeli de exprimare, dar atunci când a fost numit Ministru al Educaţiei, Pop nu a fost selectat nici pe competenţe oratorice, nici pe competenţe de bun purtător de cuvânt, ci pe competenţe reale, probate de o carieră de-o viaţă în învăţământul preuniversitar”, se arată în textul petiţiei. Iniţiatorul acesteia precizează că Liviu Pop este primul ministru al Educaţiei care cunoaşte această parte a sistemului românesc de educaţie şi că acesta „a demarat schimbarea în bine a sistemului preuniversitar, eliminând prin reformă structurile de tip caracatiţă şi punând stavile serioase hoţiei, imposturii şi birocraţiei”. De asemenea, iniţiatorul petiţiei semnalează şi câteva calităţi ale actualului ministru al Educaţiei şi anume că Liviu Pop este primul ministru din România postdecembristă care provine din sistemul preuniversitar, „înţelegându-i complexitatea”, este singurul ministru care a avut „curajul să înfrunte baronii manualelor şi a construit Proiectul Editurii Didactice şi Pedagogice S.A. ca instituţie de interes naţional”.