Băncile comerciale și nu numai își sfătuiesc deseori clienții cum să facă plăţile online sau cum să își poată consulta contul în deplină siguranţă. Banca Comercială Română a publicat în sistemul de accesare a conturilor o atenționare către clienți pentru a verifica dacă în momentul intrării pe pagina băncii chiar sunt pe pagina oficială, pentru a nu pica victime infractorilor.
Ce spun reprezentanții băncii menționate? “E esențial să ai calculatorul protejat! Firewall, antivirus sau anti–spy, asigură-te că ai măcar una dintre aceste soluții de securitate instalată mereu și fă periodic o scanare completă!
Reține că singurele informații necesare pentru a autoriza plăți sunt numele de utilizator, parola și cel mult codul unic generat de Token/eToken. Când primești mesaje din surse necunoscute care îți cer date confidențiale sau sincronizarea dispozitivului, contactează-ne imediat la 0800 801 227 pentru confirmare.
Evită să descarci fișiere care îți trezesc suspiciuni! Virușii se pot instala pe computer sau pe telefon și devin activi doar când detectează inițierea unei plăți online. Dacă în timpul autentificării pe pagina Click 24 Banking observi mesaje neobișnuite care îți cer reintroducerea codurilor de acces, întrerupe imediat procesul de autentificare și ia legătura cu noi.
Verifică-ți în mod regulat conturile și accesează serviciul Click 24 Banking doar de pe website-urile oficiale, din meniul „Login”. Dacă link-ul paginii pe care o accesezi începe cu https:// înaintea adresei și apare desenul unui lacăt în câmpul link-ului, atunci pagina este securizată. Pentru a te asigura că nu vei fi luat prin surprindere, activează-ți serviciul BCR Alert Plus și vei primi SMS-uri informative la fiecare tranzacție de peste 100 RON.
Ultimele sfaturi, dar nu și cele din urmă: nu-ți lăsa calculatorul nesupravegheat în locuri publice și ferește-te să folosești internet banking-ul când ești conectat la o rețea wireless necunoscută”.