În timp ce în Uniunea Europeană aproximativ trei sferturi din transportul total intern de marfă s-a realizat în 2014 pe cale rutieră, și doar 6,7% pe râurile interne, Olanda și România sunt țările unde transportul fluvial de marfă a avut cele mai importante ponderi din UE, 46% respectiv 29%, conform datelor publicate ieri de Oficiul european de statistică (Eurostat), preluate de Agerpres.
Raportat la mărimea populației, Luxemburgul a fost în 2014 pe primul loc în UE cu cea mai mare cantitate de marfă transportată pe cale rutieră per cap de locuitor (peste 15.000 de tone — kilometri pe cap de locuitor), la polul opus transportul rutier de marfă a fost cel mai redus în Cipru, Grecia, Italia și România (toate cu mai puțin de 2.000 de tone-kilometru pe cap de locuitor).
În perioada 2004-2014, transportul intern de marfă a crescut mai încet în UE 28 decât Produsul Intern Brut la prețuri constante. Comparativ cu situația din 2004, Bulgaria, Slovenia și Ungaria au înregistrat cele mai mari creșteri ale transportului intern de marfă în raport cu PIB-ul. În schimb, raportul dintre transportul intern de marfă și PIB a scăzut cu peste 50% în 2004 și 2014 în Cipru, Irlanda și Estonia.