Turismul tematic are un rol educaţional şi cultural, dar reprezintă şi un mijloc inedit de petrecere a timpului liber, mulţi dintre turiştii români preferând să practice activităţi din zona lor de interes şi să încerce experienţe noi, susţine Alice Udrea, managing partner al Qualis Travel. „Mulţi turişti aleg, în ultima perioadă, pachete de vacanţă pe yacht, tururi de tipul food&wine, participare la diferite evenimente (show-uri, concerte, petreceri, evenimente sportive), practicarea sporturilor de care nu dispun acasă – cum ar fi canyoning, kayaking, kiteboarding, yachting, escalade, offroad etc., tururi istorice sau pe segmentul artă şi arhitectură, tururi pentru biciclişti, motociclişti etc.”, spune Udrea. Potrivit managerului agenţiei de turism online Qualis Travel, turiştii români au început să aleagă Parisul sau Budapesta nu doar pentru obiectivele turistice clasice, ci şi pentru experienţa turismului gastronomic şi viticol, cu tururi şi degustări la cele mai renumite domenii şi crame din lume, cum ar fi cele din regiunea Champagne sau Tokaj. De asemenea, foarte populare au devenit vacanţele şi petrecerile pe yacht, în zone precum Grecia, Italia, Malta, Croaţia sau destinaţii exotice precum Thailanda. „Standardele românilor în materie de turism au crescut în ultima perioadă, aceştia dorind informaţii cât mai detaliate, încă de la început, cu privire la reputaţia locaţiei de cazare, cerându-ne o listă de review-uri, informaţii despre traseu şi durata lui, despre activităţile conforme cu interesele lor declarate, sugestii de restaurante, un meniu în funcţie de preferinţe, lista cu obiective turistice de vizitat şi chiar rezervarea de bilete pentru acele obiective. S-a creat o adevărată cultură a turismului printre români, iar turismul tematic devine din ce în ce mai important”, spune Alice Udrea.