Pentru o mai buna promovare a produselor agricole intr-un numar de 13 state comunitare, intre care figureaza si Romania, Comisia Europeana a alocat, zilele trecute, un buget in valoare de
75,1 milioane de euro – din care contributia UE va fi de 50 la suta. In principal, vor fi promovate produsele lactate si cele din carne, laptele, maslinele si uleiul de masline, ouale, legumele si fructele, vinul etc. In afara acestui proiect, comisarul european pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala – Dacian Ciolos – a propus C.E. alocarea unui buget suplimentar de 15 milioane de euro, destinat organizatiilor profesionale din sectorul agricol in scopul promovarii fructelor proaspete si legumelor pe piata comunitara, dar si in tarile terte, pana pe data de 15 august.
In ceea ce priveste tara noastra, expertii de la Bruxelles au considerat ca ar fi necesara o mai sustinuta publicitate pe piata autohtona pentru produsele bio, asa ca pentru derularea unui asemenea proiect a fost desemnata organizatia „Bio Romania”. Aceasta urmeaza sa primeasca 980.000 de euro de la Comisia Europeana, la care se vor adauga alte 420.000 de euro contributie de la bugetul Ministerului Agriculturii.
La fel ca si in alti ani, Comisia Europeana aloca asemenea fonduri pentru participarea la targuri de profil, derularea unor campanii promotionale sau de informare asupra sistemului de denumiri si origini protejate, actiuni care sa scoata in evidenta avantajele produselor alimentare din UE, in special calitatea acestora, caracterul lor nutritiv si mediul ecologic in care sunt fabricate.
C.D.