Sute de benzinarii particulare – in pericol

Cativa galbeni, o Dacie veche si un imprumut la banca. Asta a fost reteta pentru realizarea primei benzinarii particulare din Romania, care in primul an de activitate a adus un profit de doua milioane de dolari. Dupa 1 ianuarie, competitia cu marile companii internationale ii va baga, pe proprietari, in faliment. Sau, daca au noroc, vor putea sa-si vanda benzinariile marilor lanturi. Previziunile arata ca, in primii doi ani de dupa integrare, jumatate din cele 700 de benzinarii particulare existente se vor inchide. Unii au de gand sa se retraga, altii se gandesc la alte afaceri. Cine are noroc, vad bun si pret acceptabil, va fi preluat de marile companii. Ceilalti vor fi obligati sa se modernizeze sau sa puna lacatul pe afacere.

Suedia isi deschide portile pentru muncitorii romani

Suedia nu intentioneaza sa restrictioneze accesul cetatenilor romani si bulgari pe piata interna a muncii, dupa aderarea celor doua tari la Uniunea Europeana, in ianuarie 2007, au anuntat, surse din guvernul de la Stockholm. La ultimul val de extindere UE, in mai 2004, Suedia a deschis, fara conditii, frontierele pentru cetatenii tuturor statelor membre ale blocului comunitar. „Suedia nu a restrictionat accesul muncitorilor din cele 10 state care au aderat in ultimul val din 2004. Va proceda la fel si de data aceasta. Premierul Fredrik Reinfeldt nu a luat inca o decizie oficiala, dar, dat fiind ca Romania si Bulgaria sunt mai departe de Suedia decat cele care au aderat in 2004, nu vor exista masuri limitative”, a precizat purtatorul de cuvant al premierului.