N. D.

Conform Autorităţii Electorale Permanente (AEP), la nivel naţional, peste 23.000 de persoane au depus cereri să devină operatori de calculator ai secţiilor de votare.
În contextul în care la alegerile de anul viitor prezenţa la urne va fi monitorizată, urmând să fie pus în aplicare şi un sistem care să prevină votul repetat, instituţia a demarat recent operaţiunea de recrutare a operatorilor de calculator pentru spaţiile special amenajate unde electoratul îşi va exercita, la alegerile locale şi parlamentare, dreptul la vot. Astfel, la cinci săptămâni de la demararea campaniei de recrutare, s-au înregistrat 23.778 de cereri la nivel naţional, în condiţiile în care, pentru cele 18.597 de secţii de votare existente, este necesar un număr de 23.637 de operatori de calculator. În cazul judeţului Prahova, de pildă, conform unei centralizări valabile la data de 10 decembrie, sute de persoane şi-au exprimat intenţia de a deveni operator de calculator pentru alegerile din 2016. De exemplu, la Ploieşti au depus solicitare 274 de persoane, la Câmpina – 29 de persoane, Azuga – 4 persoane, Băicoi – 19 , Boldeşti-Scăeni – 11, Breaza – 16 , Buşteni – 19, Comarnic – 12 , Mizil – 22, Plopeni – 9, Sinaia – 14, Slănic- 6, Urlaţi – 12, Vălenii de Munte – 13, în mediul rural solicitările fiind în număr mult mai redus decât în mediul urban. Reamintim că persoanele interesate să devină operatori de calculator la secţiile de votare se pot adresa în acest sens birourilor judeţene ale AEP, activitatea urmând să fie remunerată sub formă de indemnizaţie stabilită prin hotărâre de Guvern.
Recrutarea operatorilor este făcută în contextul apariţiei normelor metodologice privind funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, selecţia şi desemnarea persoanelor menţionate fiind aprobate printr-o hotărâre a AEP. Primăria Ploieşti primeşte astfel de solicitări, persoanele interesate să devină operatori de calculator pentru secţiile de votare putând depune o cerere în acest sens la camera 315, etajul 3 din Palatul Administrativ, de luni până joi, în intervalul orar 10,00 – 14,00, data limită fiind până la 18 decembrie 2015. Cererea trebuie însoţită de copii ale actului de identitate şi ale actului de studii, persoanele în cauză fiind necesar să îndeplinească următoarele condiţii: să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România, să aibă 18 ani împliniţi, capacitate deplină de exerciţiu, să fi absolvit învăţământul general obligatoriu, să aibă cunoştinţe de bază în tehnologia informaţiei.