
In tarif va intra si prima de asigurare pentru…bagaj
Dupa o perioada de 13 ani, Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Ploiesti isi numara zilele, atat ca forma – institutie aflata in subordinea Consiliului Local Ploiesti – dar si ca denumire. Si asta deoarece, conform noii legislatii intrate in vigoare, regiile publice locale trebuie sa fie transformate in societati comerciale. Deja, aceasta transformare a fost pusa pe hartie, documentele urmand sa fie supuse discutiei si votului consilierilor in urmatoarea sedinta a legislativului ploiestean. Cum, insa, activitatea regiei a iscat nu de putine ori dezbateri aprinse, de pe acum, este lesne de presupus ca analizarea celor aproape 100 de pagini care vor parafa „nasterea” Societatii Comerciale „Transport Public Ploiesti” in locul RATP va isca destule comentarii din partea consilierilor locali. Am studiat si noi aceste documente si, daca ar fi sa ne luam strict dupa tot ceea ce este scris negru pe alb, se poate spune ca transportul public local din Ploiesti se va revolutiona, nu gluma.
De la inceput trebuie mentionat faptul ca S.C. „Transport Public Ploiesti” S.A. se va infiinta, in baza unei hotarari de consiliu, prin reorganizarea RATP, avand ca actionar unic municipiul Ploiesti, reprezentat de Consiliul Local. Obiectul principal de activitate al societatii va fi transportul urban de calatori. Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) va fi organismul de conducere al societatii, care va lua decizii privind activitatea acesteia, asigurand politica economica si comerciala. AGA va fi compusa din trei reprezentanti ai municipalitatii, numiti de catre legislativul local. Incepand cu data de inmatriculare, societatea va fi condusa de un Consiliu de Administratie (CA) compus din cinci membri. CA va delega conducerea societatii unui director general, care va fi responsabil de toate masurile conducerii societatii. Modul de organizare a activitatii acestuia va fi stabilit prin decizie a CA, putand fi revocat oricand din functie, tot de CA.
Durata contractului de delegare a gestiunii prin concesiune a serviciului public de transport local de persoane – prin curse regulate efectuate, troleibuze si tramvaie, cat si a infrastructurii tehnico edilitare, va fi de sase ani, cu drept de prelungire, cu avizul legislativului ploiestean.
Cum scriam mai sus, noile modificari care vizeaza transformarea regiei in societate comerciala promit sa revolutioneze total modul in care se va calatori cu mijloacele de transport in comun. In interiorul mijlocului de transport in comun, de exemplu, va fi asigurata informarea publicului calator prin mijloace vizuale si sonore cu privire la denumirea statiei care urmeaza, cat si la legaturile cu alte mijloace de transport local de persoane. Urcarea si coborarea calatorilor, din mijlocul de transport, vor fi supra-vegheate. Vor trebui sa fie asigurate inclusiv spatiile necesare pentru bagajele de mana ale calatorilor. Nu in ultimul rand, mijloacele de transport trebuie sa fie echipate, in functie de anotimp, fie cu instalatii de incalzire, fie cu aparate de aer conditionat, aparatura obligatoriu, functionala. Evident, insa, ca tot acest confort se plateste. Mai clar, societatea nou constituita va avea dreptul sa incaseze tarifele aferente transportului, dar si sa actualizeze tarifele, semestrial, in functie de rata inflatiei. Totodata, aceeasi societate va avea dreptul sa includa in tarifele de transport percepute si… primele de asigurare pentru calatori, precum si pentru bagajele lor.
Dupa ce va fi discutata si supusa la vot transformarea RATP in societate comerciala, in Consiliul Local Ploiesti, vom reveni cu amanunte. Inclusiv daca, pana la urma, ploiestenii vor beneficia de toate facilitatile prezentate mai sus.
N.DUMITRESCU














