Sume fabuloase in campania electorala din SUA
Aproape doua miliarde si jumatate de dolari! Aceasta suma care taie respiratia, mai ales in vremuri de criza, reprezinta costul total al campaniei prezidentiale din Statele Unite. Este un record nemaiintalnit in istoria Americii. Cei mai multi bani se cheltuiesc pe spoturi TV – in medie, aproape un milion si jumatate de dolari zilnic, pentru ambii candidati. Statisticile arata ca numai in septembrie, echipa lui Barack Obama a strans 150 de milioane de dolari, adica aproape jumatate din cat a costat intreaga campanie electorala a lui John Kerry in 2004.
O buna parte din bani vine de la marile corporatii – inclusiv cele de pe Wall Street care au simtit din plin criza financiara. Goldman Sachs, JP Morgan Chase, Citigroup sau Merrill Lynch au facut, pentru ambele echipe de campanie, donatii de ordinul a sute de mii de dolari fiecare.
Americanii de rand nu privesc, insa, cu ochi buni aceste cheltuieli. Cheltuielile de campanie au scapat de sub orice control. Suntem in plina recesiune, oamenii chiar sufera, iar cei doi arunca pur si simplu sute de milioane de dolari.