Nicoleta Dumitrescu

Tip foarte ferm, dur şi insensibil, după cum însuşi s-a caracterizat, obişnuit cu iernile geroase de la malul mării, noul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, parcă a avut gura aurită la sfârşitul săptămânii trecute. Mirosind că vine iarna la munte, probabil după ce şi-a dilatat nările pe faleza de la Cazinoul din Constanţa, ca apoi, înviorat de aerul salin, să plece la Bucureşti, ministrul a lansat un mesaj foarte convingător, care a fost pe post de semnal de alarmă cu ocazia căderii primei zăpezi. Concret, ministrul i-a avertizat pe cei de la drumuri că n-ar mai fi cazul ca iarna să-i prindă nepregătiţi, iar în situaţia în care acţiunile de deszăpezire nu vor decurge exemplar, cei responsabili vor pleca rapid acasă! Avertismentul a fost lansat vineri, iar ieri dimineaţă, situaţia era următoarea: la nivel de ţară, vremea rea a făcut ravagii în toată zona de munte, peste 10.000 de poliţişti acţionând, mai multe drumuri fiind închise.Totodată, din cauza vântului puternic care a avariat reţeaua electrică, peste 4.000 de locuinţe din Suceava au rămas fără lumină. De ce? Pentru că a venit iarna! E adevărat, cu un debut care nu se credea că va fi aşa de serios. Prin urmare, degeaba a avut ministrul Felix Stroe gura aurită! În România, fie că este vorba despre prima ploaie serioasă, care provoacă şi inundaţii, sau despre prima zăpadă viscolită, natura îi prinde, de fiecare dată, pe cei cu atribuţii şi responsabilităţi în domeniu pe picior greşit. De ce? Explicaţia ar putea fi găsită tot la noul ministru, acesta declarând, la prima sa prezenţă în şedinţa de Guvern, că, odată cu venirea lui la Ministerul Transporturilor se va mări ritmul. Adică, a explicat acesta, se va lucra 30 de zile pe lună, aproape în fiecare zi, fără sărbători şi zile libere, astfel încât, a punctat Felix Stroe, “să dăm vești bune românilor şi să vadă cu ochii lor că tot ceea ce e scris în programul de guvernare se înfăptuiește! (!?!)”.
Având în vedere că deja s-a scurs un an de la alegerile parlamentare şi tot atât timp este şi de când cei de la PSD răsfoiesc din paginile celebrului program de guvernare, mai mult ca sigur că, faţă de tot ceea ce scrie negru pe alb în acest catastif, nimeni nu s-a mai gândit că în România sunt patru anotimpuri şi, parafrazându-l pe Traian Băsescu, iarna nu-i ca vara! Pe de altă parte, aproape ciclic, la fel ca şi promisiunile care sunt fără număr, se repetă şi greşelile. Pentru că, dincolo de asigurările de la început de mandat, gen o să facem, o să dregem, o să se muncească zi-lumină, cum a promis şi cel de la Transporturi, când vine momentul, ghinion: ca din senin plouă sau ninge într-o zi cât într-o săptămână! Iar autorităţile fac atunci şedinţe peste şedinţe, se mobilizează şi împart forţele ca problema să ajungă la cote normale. De ce, până la aceste şedinţe, când vremea este bună, nu se pun la cale strategii astfel încât prima zăpadă să nu mai creeze probleme? Greu de găsit răspunsul, în condiţiile în care, în ultimele ierni, s-a văzut cam care au fost cauzele pentru care drumurile au fost impracticabile, iar şoferii au rămas înţepeniţi între troiene. De perdelele forestiere, care pot reprezenta o soluţie pentru ca drumurile naţionale să nu mai primească şi surplusul de zăpadă adus de viscol din câmp, se vorbeşte de ani buni. Câte proiecte de acest gen au fost bifate? În acest caz, n-ar fi rău ca, pe modelul călătoriei cu trenul, ministrul Transporturilor să repete experienţa şi pe şoselele patriei! Ar avea ce să vadă, pentru că e prăpăd!