Anul 2014 a fost unul dintre cei mai siguri ani din istoria aviaţiei comerciale, în pofida celor două incidente extrem de mediatizate în care au fost implicate avioane aparţinând companiei Malaysia Airlines, soldate cu sute de morţi, relevă un raport prezentat de IATA. În pofida faptului că anul trecut au murit mai multe persoane decât media ultimilor ani, numărul de accidente mortale, raportat la numărul total al zborurilor, a înregistrat o scădere-record, potrivit Asociaţiei Internaţionale pentru Transport Aerian (IATA). „Deşi securitatea aviaţiei a ţinut prima pagină a ziarelor în 2014, datele arată că zborul continuă să-şi îmbunătăţească performanţele în privinţa securităţii”, afirmă Tony Tyler, directorul general al IATA, citat într-un comunicat. Asociaţia, care reprezintă aproximativ 250 de companii aeriene, relevă în raportul anual privind securitatea că în 2014 s-au înregistrat 12 accidente mortale, soldate cu 641 de victime, în contextul în care media celor cinci ani dinainte (2009-2013) a fost de 19 accidente mortale şi 517 victime. Astfel, rata este de 0,23 la un milion de zboruri – sau unu la 4,4 milioane de zboruri. În 2013, această rată a fost de 0,41, iar media celor cinci ani – 0,58. Însă statisticile asociaţiei amintite referitoare la anul trecut nu includ pierderea zborului MH17 al Malaysia Airlines, doborât cu o rachetă antiaeriană de tip sol-aer în Ucraina, în iunie, care nu a fost clasificată drept accident tocmai din acest motiv. Toate cele 298 de persoane de la bord au murit. „Pentru pasageri, o tragedie aeriană este o tragedie aeriană, indiferent cum este clasificată”, a subliniat Tyler. Însă „în 2014 s-a înregistrat o scădere a numărului accidentelor mortale, iar acest lucru este adevărat şi dacă includem (zborul) MH17 în total”, a spus el.

Cel mai periculos traseu din lume va fi redeschis

Cel mai periculos traseu din lume, El Caminito del Rey (Mica potecă a Regelui) din Spania era, înainte de a fi închis, o provocare populară pentru aventurieri. Închiderea sa a fost determinată de faptul că, între 1999 şi 2000, cinci oameni şi-au pierdut viaţa încercând să străbată acest drum. Cu o investiţie de 2.8 milioane de euro, traseul va putea fi din nou folosit, de data aceasta cu mijloace de securitate, relatează dailymail.co.uk. Noul drum „El Caminito del Rey” a fost deja văzut de presă, iar de pe 28 martie va putea fi circulat. Traseul a fost construit în anul 1901 pentru a oferi muncitorilor din construcţii acces la centralele hidroelectrice din Chorro Falls şi GaitanejoFalls. Numele regal i-a fost dat după ce poteca a fost străbătută în 1921 de Regele Alfonso al XIII-lea, care dorea să participe la ceremonia de deschidere a barajului Conde del Guadalhorce. În 2001, autorităţile au fost nevoite să închidă poteca, după moartea a cinci persoane care au încercat să o străbată între 1999 şi 2000. A fost introdusă atunci şi o amendă de 6.000 de euro pentru cei care pătrundeau, în continuare, în „El Caminito del Rey”, cea mai mare amendă posibilă pentru intrarea pe un drum interzis accesului public. Renovarea a fost suportată în comun de către administraţia regională a Andaluziei şi de către cea locală din Malaga, proiectul păstrând trăsăturile originale ale potecii. Pentru o perioadă de şase luni, trecătorii nu vor plăti nimic pentru accesul în „El Caminito del Rey”, după care taxa va fi una modică. Una dintre primele persoane care vor vedea noul traseu şi îl vor parcurge este chiar Regele Felipe al Spaniei.