De la inceputul saptamanii trecute, Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) utilizeaza un nou sistem informatic integrat, care permite, ni se precizeaza intr-un comunicat, nu doar interpretarea uniforma si coerenta a datelor cu care opereaza institutia, ci si interconectarea acestor informatii cu celelalte sisteme similare de la nivelul Uniunii Europene. De asemenea, prin acest sistem informatic, ONRC pune la dispozitia persoanelor fizice sau juridice interesate portalul de servicii online https://portal.onrc.ro. Insa, in vederea accesarii acestui portal, fiecare utilizator trebuie sa-si creeze un cont.
Conform institutiei mentionate, un prim indicator de eficienta al noului sistem informatic se refera la faptul ca, doar in perioada 6 – 9 februarie 2012, la nivel national, la oficiile registrului comertului judetene au fost inregistrate peste 32.600 de cereri (inmatriculari de firme, rezervari de denumire de societati comerciale, inregistrari de mentiuni, depuneri de certificate constatatoare s.a.), reprezentand o crestere de aproximativ 62 la suta fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Pe de alta parte, tot pentru a veni in sprijinul solicitantilor, reprezentantii ONRC si cei ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) au simplificat formalitatile administrative, astfel incat, incepand cu data de 6 februarie 2012, cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, respectiv de eliberare a certificatului aferent sunt preluate de oficiile registrului comertului judetene odata cu cererile de inregistrare avand ca obiect inmatriculari/schimbari de sediu social. Ulterior, acestea vor fi transmise administratiilor finantelor publice laolalta cu actele doveditoare ale dreptului de folosinta a spatiului cu destinatie de sediu social al firmei. Consecinta directa a acestor masuri o reprezinta, ne asigura conducerea ONRC, faptul ca perioada aferenta tuturor formalitatilor necesare infiintarii unei firme se reduce la maximum 3 zile.
C. DUMITRU