Pe adresele unor asociatii de proprietari din municipiul Ploiesti au inceput sa fie distribuite facturile emise pentru luna septembrie de catre Rosal Grup, pentru prestarea serviciilor de salubritate, documente in care este inclusa si taxa de rampa. In aceste facturi, insa, apar neconcordante majore la impartirea tarifelor, pe doua perioade, pentru „prestatie salubritate”, care i-au pus pe ganduri pe reprezentantii beneficiarilor acestor servicii destinate populatiei Ploiestiului. Una dintre aceste facturi ne-a parvenit la redactie (foto), aspectele ciudate ale acesteia reiesind, pe de o parte, din cuantificarea valorii serviciilor pentru perioada 7 – 30 septembrie 2011 si, pe de alta parte, din lipsa tarifelor pentru deseurile colectate selectiv de la asociatiile de proprietari si persoane fizice. Mentionam ca tocmai acest tarif de colectare a deseurilor sortate de la persoanele fizice si asociatiile de proprietari (doua dintre societatile care s-au prezentat la licitatia organizata in luna aprilie 2011 au oferit gratuitate la aceasta operatiune) a fost „marul discordiei” care a condus la descalificarea unor firme care au participat la deschiderea ofertelor, in primavara acestui an. De fapt, lipsa acestui tarif poate fi justificata tocmai prin prevederile noilor contracte incheiate de catre Primaria Ploiesti si SC Rosal Grup SA. Facute „ca la carte”, pentru a lasa loc interpretarilor, aceste documente de delegare a serviciilor de salubritate precizeaza, la „obiectul contractului”, printre altele, „organizarea colectarii selective a deseurilor municipale”, care poate fi facuta „in termen de 18 luni de la incheierea contractului”. Deci, pana la amplasarea eurocontainerelor pentru selectarea deseurilor, ploiestenii mai au de asteptat circa un an si jumatate!
Mai mult decat atat, calculul facturii aferente lunii septembrie pentru asociatiile de proprietari s-a efectuat conform contractelor incheiate in data de 1 aprilie 2010, in timp ce taxa de rampa este introdusa in factura in conformitate cu hotararea Consiliului Local Ploiesti care stabilea, la sfarsitul lunii august 2011, atat nivelul noilor tarife ale Rosal Grup, cat si nivelul taxei de rampa.
Un amalgam, din care reiese faptul ca ar putea fi ceva in neregula cu facturile emise de catre operatorul de salubritate pentru luna septembrie, luna in care s-a incheiat noul contract de concesiune a serviciilor de salubrizare in municipiul Ploiesti.
De la semnarea contractelor de concesiune pentru cele doua zone in care a fost impartit, artificial, Ploiestiul, in ultima saptamana a lunii august, Rosal Grup – Sucursala Ploiesti ar fi trebuit sa incheie – cu fiecare persoana fizica, asociatie de proprietari sau institutie – noile contracte, lucru care nu s-a intamplat, potrivit declaratiilor unui grup mai mare de reprezentanti ai asociatiilor de proprietari. Prin urmare, intrebarea care ramane este: „In baza carui contract a calculat si a emis Rosal Grup Ploiesti noile facturi catre beneficiarii serviciilor de salubritate?”.
Raspunsul ar putea fi simplu, potrivit facturii la care ne-am referit anterior: in baza unui contract care nu mai este valabil, date fiind modificarile aparute in regimul concesionarii serviciului de salubrizare a municipiului Ploiesti.
V.STOICA