In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 396/6 iunie 2011, a aparut un ordin al ministrului Finantelor privitor la implementarea unei noi proceduri de eliberare a certificatului de atestare fiscala, care va intra in vigoare de luna viitoare. Dupa cum se cunoaste, acest document certifica modul de indeplinire a obligatiilor fiscale, de catre contribuabili si se elibereaza la solicitarea celui interesat, a unor autoritati publice sau din oficiu. Prin urmare, anterior eliberarii documentului, Fiscul verifica: fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului; existenta sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare pana la data depunerii cererii de eliberare a certificatului; existenta deciziilor de rambursare emise de administratia fiscala si pentru care nu au fost depuse cereri de compensare.
Pentru eliberarea certificatului fiscal, solicitantul achita o taxa extrajudiciara de timbru. In eventualitatea in care cineva doreste mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, solicita acest lucru printr-o cerere care se depune la ghiseul administratiei financiare din raza de domiciliu sau poate fi transmisa si online. In cazul acesta, taxa extrajudiciara de timbru se achita o singura data. Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare, dintre care unul se elibereaza solicitantului, iar celalalt se pastreaza la institutia emitenta.