Dintre cei peste 13.400 de kilometri de cale ferata care brazdeaza teritoriul Romaniei, aproape 40 la suta aveau, la inceputul acestui an, durata de functionare normala expirata, deci ar fi trebuit sa intre in programul de reparatii capitale, potrivit reprezentantilor CFR. Si mai delicata este situatia podurilor de cale ferata, in sensul ca peste 95 la suta dintre cele 4.216 de asemenea obiective aveau, tot la inceputul anului in curs, termene scadente de intrare in reparatii capitale. Din pacate, foarte putine tronsoane de cale ferata sau poduri au fost incluse intr-un asemenea program de reabilitare, intrucat Ministerul Transporturilor nu dispune de fondurile necesare. Spre exemplu, numai pentru efectuarea lucrarilor de intretinere curente ale caii ferate ar fi nevoie, in acest an, de peste un miliard de lei, conform specialistilor. Astfel se poate explica de ce, in doar ultimii cinci ani, distanta pe care trenurile sunt obligate sa circule cu restrictie de viteza s-a dublat, aceasta masurand peste 1.400 de kilometri.