Trei consortii internationale sunt interesate de construirea celui de-al doilea tronson al autostrazii. Acum doua zile, la sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a avut loc deschiderea ofertelor finale, in cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari publice si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Comarnic-Brasov. In ceea ce priveste termenele de realizare a investitiei, doua dintre consortii au mizat pentru o durata de construire a acestui tronson de 48 de luni, iar cel de-al treilea consortiu – de 60 de luni, toate trei avansand ca durata a concesiunii aceeasi perioada – 30 de ani. Incheierea unui contract de concesiune pentru proiectarea, finantarea, construirea si intretinerea unei autostrazi reprezinta o premiera in Romania, fondurile necesare proiectelor ce vor fi realizate prin concesiune fiind de ordinul miliardelor de euro. Daca, pana in prezent, toate creditele pentru infrastructura acordata Romaniei au beneficiat de garantie guvernamentala, in cazul contractelor de concesiune aceste credite vor fi fara garantie guvernamentala. In opinia responsabililor Ministerului Transporturilor, contractele de concesiune au avantajul de a oferi un mai mare grad de calitate si stabilitate al bunului sau al serviciului public, pentru ca, indiferent din ce cauza nu a fost atins nivelul de calitate prestabilit, respectiv eroare de solutie tehnica utilizata in proiectare, de constructie sau de metode de intretinere, autoritatea publica va efectua plati diminuate corespunzator. Totodata, acesta este singurul tip de contract in care autoritatea publica plateste dupa ce utilizeaza efectiv bunul public, spre deosebire de contractele de constructie unde platile au loc pe parcursul realizarii lucrarii, adica inaintea utilizarii efective a investitiei realizate. Nu in ultimul rand, s-a mai precizat ca alte avantaje ale acestei concesiuni sunt: investitia se realizeaza cu fondurile investitorului, operarea si intretinerea acestui tronson se vor finanta si din banii colectati din taxa de utilizare a autostrazii, respectarea termenelor asumate. Anuntul de participare la procedura de atribuire a acestui contract – publicat inclusiv in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene – a fost facut la sfarsitul anului 2007. La etapa de preselectie au participat, initial, 12 consortii, dintre care au fost preselectate numai patru.
Dupa aceea, insa, de patru ori a fost amanata sedinta, la Ministerul Transporturilor, privind definitivarea listei care sa contina numele firmelor calificate in a doua etapa a licitatiei de concesiune.
Tronsonul Comarnic-Brasov va avea o lungime de 58 de km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.
N.DUMITRESCU
Acasă Administratia locala Trei consortii internationale, pe lista ofertelor finale pentru construirea tronsonului de autostrada...













