In ultima sedinta a Consiliului Judetean Prahova, alesii judeteni au hotarat prelungirea termenelor de inchiriere a spatiilor din imobilele aflate in administrarea institutiei amintite pentru o perioada de un an. Termenele contractelor de inchiriere pentru spatiile detinute au expirat la 31 ianuarie a.c. si nicio societate nu a solicitat rezilierea contractului. Totodata, consilierii au hotarat ca, la sedinta din luna februarie a.c. sa ia in discutie si un proiect de hotarare privind majorarea chiriilor pentru respectivele spatii.
In prezent, exista 19 institutii private si de stat care isi desfasoara activitatea in trei cladiri apartinand institutiei judetene: Palatul Administrativ, Palatul Culturii si imobilul situat in Piata Victoriei, nr.10, care, initial, in urma unei expertize tehnice efectuate, rezultase ca acesta se incadreaza in clasa I de risc seismic si se luase hotararea sa fie reconstruit. Conform hotararii CJ Prahova de la inceputul lunii ianuarie a anului 2007, privind aprobarea tarifelor de inchiriere a spatiilor din imobilele proprii, sumele percepute in prezent sunt urmatoarele: spatii pentru prestari servicii – 35,00 lei/mp/luna; pentru prestari servicii referitor la suprafetele ocupate pe terasele imobilelor – 93,43 lei/mp/luna; pentru desfasurarea activitatii Curtii de Apel si Tribunalul Prahova – 0,57 lei/mp/luna; pentru activitati specifice sindicatelor si federatiilor patronale reprezentative – 0,28 lei/mp/luna; pentru activitati de invatamant, cercetare si sociale – 5,65 lei/mp/luna; pentru birouri ale institutiilor publice autofinantate – 5,65 lei/mp/luna si spatiile pentru fundatii, asociatii culturale – 5,65 lei/mp/luna.Tarifele pentru spatiile comune (vestiar, grup sanitar, casa scarii, holuri) reprezinta 40% din tariful spatiului cu activitate, iar pentru spatiile cu incalzire centrala, soba sau gaze, tarifele de baza sunt mai mari cu 30%.
C.N.