Corneliu Buzu, directorul Oficiului pentru Protectia Consumatorului Prahova:

„Reusim sa tinem in mana comertul cu produse alimentare specifice acestei perioade”

– Domnule director, in ce masura institutia pe care o conduceti reuseste sa tina sub control toate operatiunile specifice de sacrificare si comercializare a mieilor?
– Daca numarul inspectorilor nostri este, totusi, limitat, am format colective mixte impreuna cu reprezentanti ai Directiei sanitar-veterinare, ai Directiei de Sanatate publica si ai Politiei, astfel ca, pana in prezent – si, sunt sigur, si in perspectiva, am tinut si vom tine in mana comertul cu produse alimentare specifice perioadei pascale. Veghem permanent, la respectarea tuturor conditiilor de igiena – in abatoare si magazinele de comercializare – astfel incat carnea de miel sa nu prezinte nici un risc pentru sanatatea consumatorilor din judetul nostru.
– Vremea este calda si trebuie spus ca sunt situatii in care si ouale destinate comercializarii nu beneficiaza de conditii specifice. Ce garantii dati cumparatorilor ca nu-si vor petrece Pastele prin spitale?
– Noi speram si chiar dam asigurari consumatorilor ca nu se vor intampla astfel de situatii atata timp cat controalele noastre au devenit frecvente in comertul cu oua, in aceasta perioada cu temperaturi ridicate. Unde gasim conditii de depozitare necorespunzatoare – cu temperaturi de peste 14 grade, de exemplu – trecem imediat la confiscarea acestui produs deoarece stim cu totii ce riscuri incumba ouale tinute in spatii cu temperaturi ridicate. Si chiar avertizez, si prin intermediul dv – atat populatia, cat si producatorii/comerciantii – ca Oborul este locul unde se desfasoara un comert total neautorizat cu produse alimentare si constituie un obiectiv de control central pentru noi.
– Practic, cum se desfasoara activitatea dv, in teren, pentru prevenirea si sanctionarea ilegalitatilor in acest domeniu al comertului cu produse alimentare – le-as spune si sensibile, si perisabile?
– In toata aceasta perioada, controalele noastre se desfasoara non stop, adica si ziua, si noaptea; aceasta deoarece sunt si unitati – laboratoare de cofetarie, de patiserie, de carmangerie – care lucreaza si pe timpul noptii. Dar mai avem in vedere si un alt produs – carnea de pasare, pentru care sunt stabilite, legal, unele restrictii, tinand cont de efectele foarte grave ale gripei aviare.
– Eventualele nemultumiri ale cumparatorilor unde se pot reclama si in ce interval orar?
– Programul nostru pentru aceasta perioada – cu permanenta pentru consumatori asigurata de un ofiter de serviciu – este urmatorul: de luni pana vineri intre orele 8,30 – 19,00, iar sambata si duminica de la ora 9,00, la 14,00. Telefoanele la care putem fi apelati sunt 576.436 si 576.643. Si chiar avem 6 echipe de interventii care se pot deplasa la cazurile grave sau iesite din comun. Si mai trebuie sa spun ca, in aceasta perioada, suntem pe receptie si pentru modul cum se face comercializarea pachetelor turistice si a structurilor de cazare din judet.
– Pentru ca tot este, acum, „bataia pestelui” – cum se spune – ce masuri ati luat ca si acest produs alimentar sa nu creeze probleme?
– Avem tematici de control si pentru comercializarea pestelui, echipele noastre fiind pe teren, inclusiv sambata si duminica, prin magazinele de specialitate. Urmarim ca pestele sa fie depozitat in spatii autorizate si la temperaturi corespunzatoare. Iar cumparatorilor le recomand, si cu prilejul Floriilor din acest an, sa fie atenti la prospetimea pestelui: solzii sa nu prezinte exfolieri, burtile sa nu fie putrede, ochii sa aiba limpezime normala, iar branhiile sa fie curate, de culoare rosie. Chiar in urma cu o ora (aseara – n.n.), inspectorii nostri au confiscat 415 kg de peste impropriu consumului de la firma Jurilovca – Halele Centrale Ploiesti.
Leon CHIRILA