Hormonul numit irisin, pe care corpul îl secretă în cantităţi mai mari în timpul practicării de exerciţii fizice, ar putea preveni pierderea memoriei legată de boala Alzheimer, potrivit unui studiu publicat în revista Nature Medicine , citat de EFE şi preluat de Agerpres.
Când corpul face efort, ţesutul muscular eliberează hormonul irisin, care intră în circulaţia organismului şi este capabil să amelioreze capacitatea cognitivă.
Experţi de la Universitatea Federală din Rio de Janeiro (Brazilia) şi Universitatea din Columbia (SUA) au verificat acest lucru prin experimente realizate pe şoareci afectaţi de această maladie.
Autorii studiului, Ottavio Arancio, Sergio Ferreira şi Fernanda de Felice, au demonstrat că o creştere a secreţiei hormonului irisin precum şi a proteinei precursoare FNDC5 reduce deficitul de memorie şi de învăţare la şoarecii cu Alzheimer.
Cercetătorii au observat, de asemenea, că atunci când se bloca apariţia acestei substanţe în creierul şoarecilor bolnavi se pierdeau efectele cognitive benefice rezultate de pe urma efortului fizic.
Cercetătorii au subliniat că, deşi se ştie că exerciţiile fizice ameliorează capacităţile cognitive şi întârzie apariţia tulburărilor neurodegenerative, este nevoie de studii adiţionale pentru a înţelege mai bine modul în care hormonul irisin interacţionează cu creierul.
Ei au precizat, totodată, că este nevoie de mai multe cunoştinţe pentru a evalua dacă această proteină are acelaşi efect benefic şi asupra oamenilor.