• Cât au cheltuit principalii candidaţi la Consiliul Judeţean și Primăria Ploiești pentru a-și face reclamă sau a promova atacurile la adresa adversarilor?

Violeta Stoica

Campania electorală pentru scrutinul din 27 septembrie, când românii își vor alege președinții de consilii județene, primarii, consilierii județeni și consilierii locali, desfășurată în cu totul alte condiții decât celelalte alegeri locale, se duce în special în mediul online.
Candidații se bat în postări pe cea mai utilizată rețea socială din România, Facebook, locul devenit câmpul de luptă pentru atragerea/manipularea electoratului.
Dar, cum totul în viață are un cost, și reclamele și atacurile la adresa adversarilor scot bani grămadă din unele buzunare, în special din acelea care se bat umăr la umăr pentru funcții importante în administrația locală și județeană.
Astăzi vă prezentăm cheltuielile pe care le-au avut principalii candidați la funcția de președinte al Consiliului Județean Prahova, respectiv la funcția de primar al municipiului Ploiești, iar în zilele următoare, vom continua să vă facem cunoscute și sumele alocate de ceilalți pretendenți la funcții locale și județene înscriși în cursa pentru alegerile din 27 septembrie.

Candidatul Iulian Dumitrescu și PNL cheltuie sume imense în această campanie electorală pentru a se promova pe Facebook. Potrivit datelor din pagina lui Iulian Dumitrescu și din cea a PNL Prahova, s-au cheltuit sume cu multe zerouri atât pentru a se face cunoscut aspirantul la funcția de președinte al Consiliului Județean Prahova, atât prin mesaje de prezentare, cât și prin atacuri la adresa principalului său contracandidat, Bogdan Toader.
Conform informațiilor publice despre transparența paginii, Iulian Dumitrescu a cheltuit numai în ultimele șapte zile, respectiv în perioada 3-9 septembrie suma de 17.443 de lei, totalul de la cuantificarea reclamelor pe facebook (adică de la final de martie 2019) fiind de 32.717 lei! O mică avere pentru mulți dintre prahovenii cărora Dumitrescu le va cere votul pe data de 27 septembrie!
Aceste sume de pe pagina lui Iulian Dumitrescu sunt completate de cele cheltuite de partid, prin pagina PNL Prahova. Și în acest caz, vorbim despre 11.661 de lei cheltuiți pentru reclame politice doar în perioada 3-9 septembrie, parte a sumei totale de 25.535 de lei, care apare la capitolul cheltuieli cu reclamele finanțate de PNL Prahova.
Bogdan Toader și PSD Prahova au cheltuit mult mai puțin pentru a-și sponsoriza postările pe facebook. În cazul actualului președinte al CJ Prahova, Bogdan Toader, candidatul Alianței pentru Prahova pentru un nou mandat la conducerea instituției respective, este incomparabil mai mică suma cheltuită pentru promovarea mesajelor pe Facebook: 4.884 de lei între 3 și 9 septembrie, respectiv 16.587 de lei suma totală alocată de la finalul lui martie 2019 și până în prezent.
PSD Prahova are doar 1.910 lei cheltuiți pentru reclame pe facebook în perioada menționată, respectiv între 3 și 9 septembrie, la un total de 11.070 de lei din martie 2019 și până pe 9 septembrie.
Mai sunt și unii care mizează fie pe discuțiile față în față cu cetățenii (cum este cazul lui Cristian Ganea, candidatul Alianței pentru Prahova la funcția de primar al municipiului Ploiești), fie pe notorietatea căpătată în mandate trecute pe aceeași funcție (cum este cazul lui Andrei Volosevici, candidatul PNL la funcția de primar al Ploieștiului). Aceștia nu au contribuit deloc (Ganea) sau aproape deloc (Volosevici) la campania pe facebook.