V. Stoica

Un nou proiect lansat de Consiliul Județean Prahova, al treilea cu finanțare prin intermediul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, va reuși, la sfârșitul perioadei de implementare, să crească accesul cetățenilor și al primăriilor din județ la documentele deținute și/sau emise de către autoritatea județeană.
Ieri, la sediul Consiliului Județean Prahova, în prezența administratorului public al județului Prahova, Fabioara Ionescu, și a reprezentanților instituțiilor publice prahovene, managerul de proiect – Alina Tincă – a prezentat obiectivele proiectului. Proiectul “Simplificare Administrativă și Optimizarea Serviciilor pentru Cetățeni în județul Prahova”, finanțat în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, are drept scop reducerea birocrației, prin folosirea unei platforme informatice la dispoziția prahovenilor.
Realizarea tuturor obiectivelor din cadrul acestui proiect implică foarte multă muncă din partea funcționarilor publici, în special pentru crearea unei arhive online, care va putea fi accesată de către orice persoană interesată de anumite tipuri de informații. Printre acestea se vor afla la dispoziție hotărârile fostului Consiliu Popular, iar documentele vor putea fi descărcate direct de pe platforma online. Conform Alinei Tincă, peste 2500 de dosare, dintre care circa 100 sunt din perioada anilor 1960 – 1988, vor fi copiate, filă cu filă, în arhiva electronică. Prin urmare, se vor micșora semnificativ timpii de așteptare pentru a primi documentele ce le sunt necesare prahovenilor, simpli cetățeni sau reprezentanți ai unor instituții.
Un alt element al proiectului este apariția unei hărți interactive, ce va putea fi accesată direct pe pagina web a Consiliului Județean Prahova. Pe această hartă vor fi disponibile, la doar un click distanță, lucrările aflate în derulare pe raza județului Prahova.
În cadrul proiectului, 30 de funcționari ai Consiliului Județean Prahova vor fi instruiți pentru aplicarea tuturor etapelor stabilite prin contractul de finanțare.