Nicoleta Dumitrescu

Coincidenţă sau nu, în plină campanie electorală, ministrul Agriculturii a anunţat, printre altele, faptul că va creşte considerabil sprijinul pentru agricultorii care cultivă usturoi, de la 1.000 de euro pe hectar la 3.000 de euro pe hectar. Cum creşterea este de 300%,  poate fi vreo aluzie la faptul că în această perioadă sunt lansate, din toate părţile, tot soiul de promisiuni, dar în urma acelora care le lansează parcă rămâne şi un …suav miros de usturoi? Tot ce este posibil! 

Oricum, indiferent din ce tabără ar fi, politicienii, deşi se declară total diferiţi unii în comparaţie cu ceilalţi – în idei şi principii – în această campanie electorală au făcut dovada, dând semnale că încă mai au resurse, că în ceea ce priveşte promisiunile şi atacurile verbale situaţia stă cam la fel. Adică, fie că reprezintă puterea, fie opoziţia, şi unii şi alţii se laudă cu ceea ce au făcut şi ceea ar putea să mai facă, de departe, însă, punctul forte fiind comunicarea verbală. De fapt, ca niciodată, în acest an electoral au ieşit în evidenţă în mod special acuzele care deseori au urcat inclusiv pe treapta violenţei verbale, protagoniştii acestor scene comportându-se de parcă, vorba proverbului, “nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase”!
Ca să-şi apere strategiile electorale, partidele şi candidaţii lor ar spune că e firesc să-şi susţină principiile, başca previziunile în bine pentru electoratul pe care vor de partea sa, dar, parcă, derulând filmul şi al altor campanii electorale, parcă niciodată nu a fost ca în acest an! Pe de altă parte, deşi unii ar spune că alegerile europarlamentare nu ar avea chiar atât de multă miză, politicienii bătrâni, chit că au trecut de multe ori prin mai multe bărci politice, vor spune că, ba din contră, alegerile pentru Parlamentul European sunt cele care dau semnalul. Se dă semnalul pentru că, în funcţie de rezultatul votului din 26 mai, în funcţie de numărul de voturi primite de la alegători, se ştie care va fi mersul şi la alegerile care urmează. Şi ce urmează? Răspunsul vine imediat: la sfârşitul acestui an sunt alegerile prezidenţiale, iar anul viitor sunt alegerile locale şi cele parlamentare. Şi atunci, firesc, fiecare partid şi lista lui de candidaţi la Parlamentul European vor de pe acum să tragă jarul sub turta lor. Turtă pe care politicienii o trasformă, indiferent din ce partid fac parte, în tort cu foarte multe etaje, dar, mai ales, în caşcaval! Cum, însă, realitatea din România a demonstrat că nu e politician care în campania electorală, după ce s-a cocoţat pe scenă ca să ceară votul electoratului, ulterior să nu se fi îngrijit ca în primul rând lui să-i fie bine, e de aşteptat ca, şi după această campanie electorală, şi după cele care vor mai urma, în urma politicienilor să rămână şi un suav miros de… usturoi. Nu de alta, dar electoratul are deja podul plin de promisiunile partidelor şi ale candidaţilor lor!