Construcţia căii ferate care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, pe care România şi-a asumat-o în vederea organizării la Bucureşti a Campionatului European de fotbal din 2020, se ridică la 583,8 milioane de lei, potrivit Agerpres. Conform anunţului făcut, luni, într-o conferinţă de presă de reprezentanţi ai Companiei Naţionale CFR SA, tronsonul se întinde pe 2,95 km după cum urmează: zona 1 (500 m) – cale ferată clasică; zona 2 (930 m) – terasament înalt cu structură de pământ înalt şi un podeţ; zona 3 (1.520 m) – viaduct şi două podeţe. Şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, a declarat că viaductul va trece la 22 de metri de Patinoarul Otopeni, aflat în proprietatea omului de afaceri Ion Ţiriac. Manuela Badea a menţionat că procedura de expropriere a imobilelor proprietate privată este în curs de avizare şi nu poate oferi numele proprietarilor, însă a explicat că preţurile sunt în conformitate cu grila notarilor publici din 2019. Lista proprietarilor şi deţinătorilor imobilelor cuprinde un număr total de 64 terenuri în suprafaţă totală de 75.644,00 metri pătraţi, 2 imobile clădiri anexe în suprafaţă de 35 metri pătraţi, 11 construcţii împrejmuiri în lungime de 586 metri liniari. Valoarea totală aferentă despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată este de 6.945.256,81 lei. Directorul general adjunct al departamentului Investiţii din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Valentin Dorobanţu, a declarat la rândul său: „Calea ferată va fi realizată în 12 luni, plus cele două luni de proiectare. Data limită pentru depunerea ofertelor pentru proiectare este 25 martie 2019. Lucrările vor începe în aprilie-mai”. Totodată, având în vedere traficul estimat pe tronsonul Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă Otopeni, Compania Naţională CFR SA a luat decizia dublării liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. Lungimea liniei dublate va fi de 7,9 km, iar valoarea investiţiei se ridică la 82,6 milioane de lei. România a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatul European din 2020 pe Arena Naţională din Capitală. UEFA solicită celor 12 ţări organizatoare să pună la dispoziţie alte patru stadioane la standarde internaţionale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor naţionale. Cele patru arene pe care România le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo. Din motive juridice, lucrările la stadionul Dinamo vor întârzia, noua arenă din Şoseaua Ştefan cel Mare urmând să fie construită pe un alt amplasament, în locul velodromului. Variante de rezervă sunt arenele din Ploieşti, Giurgiu, Voluntari şi Mogoşoaia. Bucureştiul va găzdui trei partide în cadrul Grupei C şi una în faza optimilor de finală. Astfel, pe Arena Naţională sunt programate meciuri în zilele de 14, 18, 22 şi 29 iunie 2020. Dacă se califică, echipa naţională a României va juca cel puţin două partide la Bucureşti.