În 1959, un medic american pe nume Harry Eagle a devenit inventatorul unuia dintre cele mai importante cocktail-uri din istoria medicinei moderne – un amestec roșu de zahăr, săruri, vitamine și aminoacizi care să permită oamenilor de știință să crească eficient celule umane și animale în laborator. Acest elixir roșu, cunoscut sub numele de mediu minim esențial (EMEM), a devenit o componentă fundamentală a cercetării în biologie. Cercetătorii spun că este timpul să acceptăm că cercetarea celulelor cancerigene trebuie făcută cu alte tipuri de substanțe, relatează The Atlantic, potrivit Hotnews.
Șaizeci de ani mai târziu, acest mediu dezvoltat de Eagle și alte variațiuni ale sale sunt încă intens folosite în laboratoare ori de câte ori cercetătorii doresc să studieze celulele animale, să investigheze virușii care ne dau bătăi de cap și să studieze ce se întâmplă cu celulele canceroase.
După cum sugerează și numele său, EMEM a fost conceput pentru a fi cât mai simplu cu putință- mediul esențial are tot ce este necesar pentru ca o celulă să de dezvolte și nimic mai mult. În ultimii ani, oamenii de știință au început să își dea seama că astfel de preparate pot distorsiona rezultatele cercetării făcute în laborator deoarece felul în care celulele procesează nutrienți nu este fidel ilustrat. Mai simplu spus, ultimele decenii de cercetare medicală s-a axat involuntar pe studiul sănătății oamenilor cărora li s-au administrat în mod constant doar rații alimentare.
În locul folosirii unor medii de cultură genetcă precum EMEM sau varianta mai complexă a acestuia, DMEM- Mediul Eagle modificat de Dulbecco- tot mai mulți cercetători sunt de părere că trebuie create lichide care să reflecte mai fidel profilul chimic al corpurilor noastre. Asta a făcut Saverio Tardito în 2012, când acesta s-a alăturat Institutului de Cercetare a Cancerului Beatson din Glaslow. Aproximativ 90% dintre lucrările despre cancer folosesc două sau trei medii esențiale disponibile pe piață, spune acesta.
,,Noi, cercetătorii, suntem conștienți de faptul că mediul ales la începutul experimentului va afecta rezultatul final, dar este mai ușor să deschizi frigiderul și să folosești ceea ce găsești acolo. Cred că am fost cu toții extrem de leneși.”