Cererea de portare poate fi respinsă dacă este incorect completată, datele de identificare a abonatului sunt greşite, nu corespund numărului a cărui portare se solicită sau operatorul donor nu mai furnizează serviciul de telefonie prin acel număr, arată un comunicat transmis de ANCOM și preluat de Mediafax. Potrivit ANCOM, înainte de a accepta o cerere de portare din partea utilizatorului, operatorul acceptor este obligat să verifice dacă solicitantul este şi titularul contractului de furnizare a serviciului sau reprezentantul legal al acestuia şi dacă numărul/numerele pentru care se solicită portarea face/fac obiectul contractului încheiat. Pentru aceste verificări, operatorul acceptor are nevoie de codul de abonat (în cazul portării abonamentelor, disponibil pe factură) sau de numărul cartelei SIM (în cazul portării cartelelor prepaid). „După efectuarea verificărilor şi acceptarea cererii din partea utilizatorului (semnată şi datată), operatorul acceptor completează o cerere electronică pe care o transmite, prin intermediul sistemului IT administrat de ANCOM, operatorului donor. Acesta, în funcţie de conţinutul cererii şi informaţiile din sistemele proprii, poate accepta sau refuza cererea de portare. Operatorul acceptor va conveni cu abonatul intervalul de timp în care se poate realiza portarea numărului”, precizează ANCOM. „De asemenea, operatorul acceptor trebuie să informeze abonatul cu privire la faptul că fereastra de portare (intervalul de timp dintr-o zi în care trebuie să se realizeze portarea) se va stabili după validarea cererii de portare de către operatorul donor”, anunţă sursa citată. ANCOM precizează că operatorul acceptor poate refuza portarea numărului în cazul în care nu furnizează tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).
Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare: * existenţa unor datorii ale abonatului către operatorul donor; * existenţa unei durate minime a contractului încheiat cu operatorul donor; * suspendarea furnizării serviciului prin intermediul numărului respectiv. * Utilizatorii care vor să-şi porteze numărul nu trebuie să solicite rezilierea contractului cu operatorul donor. Cererea de portare constituie, implicit, şi o cerere de reziliere a contractului cu operatorul donor.
Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming.