Premierul Viorica Dăncilă a afirmat, la sesiunea plenară de la Sofia, că România vrea să găzduiască Dialogul 16+1 privind cooperarea în domeniul educaţiei, în continuarea Reuniunii ministeriale ASEM pe educaţie, din mai 2019, când România va deţine preşedinţia Consiliului UE. De asemenea, prim-ministrul a exprimat sprijinul ferm al României pentru dezvoltarea, în mod pragmatic, a cooperării „16+1” şi angajamentul pentru continuarea promovării şi impulsionării obiectivelor convenite în acest cadru, ce vor contribui la dezvoltarea economică şi creşterea prosperităţii ţărilor participante, informează Guvernul, într-un comunicat de presă remis Mediafax. Potrivit sursei citate, şeful Executivului român a transmis omologilor din statele participante la format interesul pentru realizarea de proiecte regionale în infrastructura de transport, „cât şi pentru dezvoltarea de iniţiative în domeniul energiei, comunicaţiilor sau care sunt menite să faciliteze contactele inter-umane, inclusiv pentru intensificarea dialogului privind politicile de educaţie”. Premierul Dăncilă a mai subliniat importanţa acţiunilor care promovează conectivitatea între partenerii europeni şi asiatici, accetuând rolul semnificativ pe care îl pot juca Dunărea şi Marea Neagră pentru creşterea mobilităţii şi competitivităţii, două obiective circumscrise cooperării în format „16+1”. Aceasta a pledat pentru identificarea unor modalităţi concrete prin care să se realizeze cooperarea ”16+1”, pe de o parte, şi mecanismele politico-economice ale relaţiei UE-China şi programele UE din domeniul infrastructurii şi investiţiilor, pe de altă parte. Prim-ministrul Viorica Dăncilă s-a aflat sâmbătă la Sofia, Bulgaria, unde a participat la cea de-a şaptea ediţie a Summit-ului şefilor de guvern ai statelor care sunt parte a formatului de cooperare R.P. Chineză – Europa Centrală şi de Est, cunoscut şi sub denumirea 16+1. Obiectivul principal al formatului îl reprezintă dezvoltarea cooperării între statele participante într-o gamă largă de domenii, precum comerţul, investiţiile, infrastructura, energia, schimburile culturale şi educaţia.