Aproximativ 6 din 10 români lucrează de acasă (remote) cel puţin o dată pe săptămână, iar peste 80% din companii sunt de părere că un spaţiu flexibil ar avea un impact direct în creşterea afacerii, maximizarea profitului şi menţinerea competitivităţii, arată un studiul IWG, preluat de Mediafax.
„Aproximativ 60% dintre angajaţii români lucrează remote cel puţin o dată pe săptămână, iar peste 80% din companii consideră că un spaţiu de lucru flexibil ar avea un impact direct în creşterea afacerii (91%), în maximizarea profitului şi menţinerea competitivităţii (87%), că le-ar oferi posibilitatea să-şi extindă afacerea în pieţe noi, să recruteze şi să menţină talentele în organizaţie (84%)”, arată raportul.
Potrivit studiului, când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre respondenţii români intervievaţi lucrează de acasă, iar aproximativ 20% dintre aceştia spun că preferă cafenele şi opţiunile de tip business lounge.
„Peste 90% dintre managerii români au recunoscut că sunt preocupaţi ca firma pe care o conduc să răspundă mai repede decât competiţia la schimbările din piaţă şi să capitalizeze pe oportunităţile care apar în pieţe noi, dar fără să facă investiţii pe termen lung (81% dintre respondenţi). Totodată, companiile din România (63%) sunt interesate să crească în următorii 3-5 ani veniturile din contracte internaţionale, faţă de media de 50% a respondenţilor globali”, reiese din studiu.
Managerii români sunt de părere că un mediu de lucru flexibil, din perspectiva alegerii orei şi a locaţiei, îi ajută pe angajaţi să fie mai productivi (peste 80%), mai satisfăcuţi la locul de muncă şi să aibă întâlniri mai eficiente (peste 70%), şi totodată le permite acestora să lucreze mai aproape de casă (peste 50%).
Caracteristicile unui spaţiu de lucru productiv, în opinia respondenţilor din România, sunt date de un design inspiraţional pentru colegi şi clienţi (72%), de internetul de mare viteză (57%), de un număr generos de săli de întâlnire (40%) şi de acces la căile de transport (34%).
La întrebarea „ce le-ar determina pe companiile din industria în care activezi să utilzeze locaţii remote”, optimizarea costurilor a fost răspunsul a peste 90% dintre respondenţi, urmat de creşterea productivităţii, un mai bun work-life balance pentru angajaţi şi reducerea timpului pierdut în trafic de aceştia. Totodată peste 80% dintre antreprenori au menţionat posibilitatea de scale-up şi scale-down a afacerii, fără investiţii pe termen lung în sediu.
Managerii intervievaţi (90%) sunt de părere că angajaţii care lucrează în regim remote pot aduce economii semnficative pentru firmă şi că utilizarea unor birouri flexibile ar scădea cu până la 10% cheltuielile anuale de management al spaţiilor (81%) – administrare, echipare şi decorare, costuri de mentenanţă – şi cheltuielie cu spaţiul neutilizat (40%).
Oamenii de afaceri din România au o disponibilitate scăzută (28%), faţă de media globală (41%), de a avea capitalul blocat în contracte pe termen lung legate de proprietăţi şi tehnologie. Peste 60% dintre respondenţi au recunoscut că iau în considerare renunţarea la spaţiul actual în favoarea unei soluţii de sediu flexibil, bazată pe abonament, pentru a redirecţiona mai mult capital către iniţiative de creştere a afacerii.