F. T.

Paradoxal: chiar dacă România figurează în statisticile europene întocmite pentru anul trecut drept statul cu cele mai multe accidente rutiere raportate la milionul de locuitori, tot în 2017, pe șoselele din țară, ponderea accidentelor rutiere grave (și, implicit, a morților) cauzate de șoferii care se urcă băuți la volan este la jumătate față de media europeană ! Lucru valabil și pentru Prahova.
Astfel, conform unei recente statistici întocmite de către Comisia Europeană, România – cu numai 6, 4 la sută dintre accidente grave produse pe fondul consumului de alcool – se situează la jumătate față de media europeană ( care este de aproximativ 13% accidente rutiere grave produse de șoferii care conduc sub influenţa alcoolului).
În acest context, Poliția Română, precizează: “Unul dintre factorii care contribuie la numărul sensibil mai mic de accidente rutiere produse în România pe fondul consumului de alcool, față de media europeană, îl constituie toleranța zero în ceea ce privește îmbibația alcoolică în sânge a șoferilor”.
Aceeași sursă – Poliția Română – mai dezvoltă subiectul amintind că, la noi, “conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deţinerii permisului de conducere de către o persoană având o îmbibaţie alcoolică în sânge de peste 0,8 g/‰ este considerată infracţiune. Sub această valoare, fapta constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă şi cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru 90 de zile”. Asta spre deosebire de alte state europene, unde este permis sfatul chiar dacă există o îmbibație, ce-i drept minimă, de alcool în sânge.
De asemenea, CE estimează că “aproximativ 25% dintre accidentele mortale produse în Uniunea Europeană au avut legătură cu conducerea sub influența băuturilor alcoolice și că, de fapt, cel puţin 5.120 de decese ar fi putut fi evitate dacă șoferii implicaţi în accidente nu ar fi fost sub influența băuturilor alcoolice”.
Și nu există niciun motiv să nu credem că o astfel de statistică este valabilă și în județul nostru, câtă vreme, potrivit reprezentanților Serviciului Rutier din cadrul IPJ Prahova, principalele cauze generatoare de accidente grave și ale morților rezultați în urma acestora au fost, anul trecut, traversarea neregulamentară; viteza excesivă; abaterile bicicliștilor; neacordarea de prioritate între șoferi. Iar consumul de alcool se situează la coada clasamentului, cu un procent de sub 1 la sută.