Două treimi dintre români declară că preferă să susţină o cauză aleasă de sărbătorit în loc să cumpere un cadou, potrivit unui studiu transmis ieri AGERPRES.
Chestionarul este cuprins în cadrul sondajului „Cum donează românii?” realizat de Questia Group pentru World Vision în luna ianuarie a acestui an.
Întrebaţi dacă ar alege să îşi doneze ziua de naştere chiar ei, peste jumătate au declarat că ar renunţa la cadouri pentru a face un bine persoanelor nevoiaşe, iar 89% dintre respondenţi au menţionat că ar lua în considerare în viitor să doneze pentru o cauză aleasă de sărbătorit, arată sursa citată.
Fundaţia World Vision România pune la dispoziţia celor care preferă o astfel de metodă de a face donaţii platforma Serbează şi Donează, www.serbeazasidoneaza.ro, prin care se pot „dona” zilele de naştere cu scopul de a ajuta copiii defavorizaţi din zonele rurale. Serbează şi Donează este o platformă interactivă de socializare, care oferă utilizatorului posibilitatea de a oferi sau primi cadou de ziua sa de naştere o donaţie. Persoanele care doresc să facă acest lucru, trebuie să îşi înregistreze ziua de naştere pe site-ul www.serbeazasidoneaza.ro şi să îşi invite prietenii prin intermediul Facebook sau e-mail să doneze pentru cauza aleasă.
Astfel, utilizatorii platformei „Serbează şi Donează” pot alege să doneze produse de bază pentru siguranţa sau alimentaţia copiilor, cu o valoare cuprinsă între 50 şi 210 lei, precum jucării, rechizite, produse de igienă, pilote, pachete de alimente sau haine de iarnă. La finalul campaniei, sărbătoriţii vor primi un raport cu lista prietenilor care au donat pentru ziua lor, suma strânsă, respectiv numărul de pachete donate, precum şi un raport cu poze şi mărturii de la copii, precizează World Vision România.