Transportatorii aerieni din Rusia nu sunt interesaţi să construiască noi baze de reparaţii pentru avioane pe teritoriul ţării, a declarat Maxim Sokolov, ministrul transporturilor din Federaţia Rusă, potrivit agenţiei ruse Regnum, citat de Rador.
„Această piaţă este destul de mare în ceea ce priveşte resursele financiare, dar nu totul depinde de lucrătorii din transporturi”, a spus Sokolov. El a precizat că aceasta este, în primul rând, o chestiune de cooperare inter-departamentala cu colegii din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului şi, cel mai important, de interacţiune cu producătorii acelor tipuri de nave care sunt deservite.
Trebuie remarcat faptul că registrul aeronavelor din Rusia are aproape 700 de aeronave, dar nu au fost construite baze de reparaţii în Rusia după ce s-a dezmembrat Uniunea Sovietică – toate bazele sunt concepute pentru modelele de aeronave din anii 1960. Drept urmare, avioanele trebuie reparate în România, în Bulgaria, Mongolia, Estonia, s-a plâns senatorul Maxim Kavjaradze în timpul emisiunii „Ora Guvernului”. „Toate motoarele care sunt instalate pe aeronavele noastre în ultimii ani, inclusiv pe avioanele AN-148, au fost creaţia companiilor străine. Este foarte important că aţi avut o consfătuire şi noi avem un program de stat pentru a sprijini reparaţiile aeronavelor Federaţiei Ruse. Este vorba de două miliarde de dolari, care pleacă anual peste frontieră. Trebuie să ne gândim la această problemă”, a subliniat el, potrivit Regnum.