Violeta Stoica

Contractele de delegare a gestiunii prin concesiune a serviciului de salubritate – în prezent doar pentru căi publice și pentru deszăpezire – încheiate în anul 2011 între Primăria Ploiești și Rosal Grup au încetat, din cauza depășirii valorii stabilite atât prin contractele inițiale cât și prin actele adiționale semnate cu municipalitatea ploieșteană.
Ieri, consilierii locali au hotărât încetarea contractelor încheiate pe cele două zone în care a fost împărțit Ploieștiul la data organizării licitației destinată desemnării societății de salubrizare și deszăpezire, însă, potrivit legislației în vigoare, la solicitarea autorității contractante, respectiv a Primăriei Ploiești, serviciile vor fi prestate încă 90 de zile de acum încolo, respectiv până la mijlocul lunii februarie 2018.
Există însă și varianta ca această perioadă temporară de 90 de zile să fie mai mică, în cazul în care se va parafa noul contract pentru salubrizare căi publice și deszăpezire.

Potrivit hotărârii adoptate de consilierii locali ploieșteni, s-a luat act de încetarea contractelor de delegare de gestiune prin concesiune a serviciului de salubritate pentru zonele A și B, încheiate între municipiul Ploiești – prin Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești- și S.C. Rosal Grup S.A., prin acordul părților, începând de luni, 20 noiembrie, ca urmare a finalizării valorii estimate totale în valoare de 96.800.000 lei fără TVA, conform actelor adiționale.
În prezent, pentru contractele de delegare de gestiune prin concesiune a serviciului de salubritate în municipiul Ploieşti nr. 15221/24.08.2011 – Lotul 1 – zona A și nr. 15222/24.08.2011 – Lotul 2 – zona B, din valoarea totală estimată de 96.800.000 lei fără TVA, a mai rămas la data de 31.10.2017, suma de 901.823,62 lei fără TVA, sumă care acoperă cu aproximație, activitățile din cele două contracte până luni, 20 noiembrie.
La începutul lunii noiembrie, Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești a solicitat operatorului de salubritate încetarea contractelor prin acordul părților, însă – pe de altă parte – și asigurarea continuității prestării activităților de salubritate, pe o perioadă de 90 de zile, solicitări cu care Rosal Grup a fost de acord.
3-aÎn cadrul ședinței de ieri a aleșilor locali s-a pus însă și problema eventualei depășiri a termenului de 90 de zile pentru încheierea procedurii de achiziție a unor noi servicii de salubritate căi publice și deszăpezire.
Primarul Adrian Dobre a precizat că există două variante. Prima– cazul în care, după ce va fi încheiat raportul procedurii aflată spre final, nu vor apărea contestații la rezultat, iar în termen de 90 de zile (până la care poate Rosal să asigure serviciile de curățenie căi publice și deszăpezire) să fie încheiat noul contract de concesiune.
A doua variantă – dacă rezultatul procedurii va fi contestat și se va depăși termenul de 90 de zile, există posibilitatea legală de negociere directă cu firme de specialitate interesate să preia temporar serviciile de salubrizare stradală și deszăpezire, până la finalizarea completă a procedurii de achiziție și până la parafarea contractului de delegare prin concesiune.