Angajatorul este obligat să elibereze o adeverință care să ateste activitatea salariatului ?

„Aș dori să știu dacă angajatorul are obligația să elibereze salariatului o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată şi salariul acestuia.”
Iulia Marinescu, Ploiești


Potrivit Codului Muncii, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate. De asemenea, la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să îi elibereze acestuia: copii ale documentelor existente în dosarul personal/profesional; o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate; un extras din registrul privat/public, datat şi certificat pentru conformitate sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul privat/public şi din dosarul personal/profesional, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării. Documentele sunt eliberate în copie certificată de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana împuternicită de angajator pentru conformitate cu originalul.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentEvenimente
Articolul următorFilmul zilei