Luiza Rădulescu Pintilie

În urmă cu 20 de ani, Ploieştiul era aşezat pe harta mondială a frumuseţii, în domeniul produselor profesionale destinate cosmeticii capilare, devenind apoi capitala naţională a unui fel aparte de afacere, argumentând renumele brandului BES-Beauty and Science şi reconfirmându-l permanent în activitatea întregii reţele dezvoltate în România: ”Şi eşti frumoasă”.
Miercuri, 22 martie, cea care a creat varianta românească a unei firme italiene cu o istorie de peste o jumătate de secol, cu prezenţe în 80 ţări ale lumii şi cu importante recunoaşteri internaţionale, inginerul Martha Maria Mocanu, a început să adauge o pagină nouă a prezenţei Ploieştiului şi a României pe piaţa internaţională a frumuseţii, prin inaugurarea, într-o variantă complet modernizată, a salonului BES deschis în centrul municipiului. Momentul inaugural s-a desfăşurat în prezenţa patronului firmei italiene Cosmec, Sergio Fregoli, extrem de atent şi deopotrivă de încântat de fiecare detaliu, de la cel al tradiţionalei tăieri a panglicii până la trecerea în revistă a dotărilor de top puse la dispoziţia clienţilor. A fost, de asemenea, prezentă, şi în numele prieteniei şi al colaborării cu directorul general Martha Maria Mocanu în proiecte destinate femeii, frumuseţii, artei, vicepreşedintele Consiliului Judeţean – Ludmila Sfîrloagă, alături de cunoscutul artist plastic Valter Paraschivescu, cel care a înnobilat pereţii salonului cu tuşe grafice ce-i dau şi mai multă armonie şi eleganţă, de echipa de stilişti a firmei, de reprezentanţi ai presei. Ceea ce financiar reprezintă o investiţie de peste 1,2 miliarde de lei vechi, dincolo de cifre are semnificaţii şi mai importante: reuşita unui demers privat pe o piaţă concurenţială puternică, astfel încât firma ploieşteană este acum în top3 mondial al celor mai importanţi importatori ai firmei COSMEC, având dezvoltat în acelaşi timp şi un sector de producţie; oferirea unor produse şi servicii care dublează îngrijirea şi frumuseţea de sănătatea asigurată utilizatorilor, prin nivelul ştiinţific înalt al fiecărui produs, prin competenţa şi profesionalismul personalului şi într-un ambient nu numai de bun gust, ci şi de deplină siguranţă pentru clienţi; dezvoltarea unor proiecte al căror numitor comun este frumuseţea, dar îmbracă valenţe dintre cele mai diverse, de la cele artistice la cele sociale- nu peste mult timp va fi deschis şi un salon cu servicii gratuite destinate persoanelor vârstnice cu posibilităţi materiale reduse. Şi, în plus, şi un fel de semnificaţie sentimentală: un dar împărtăşit de directorul Martha Maria Mocanu, în avans, cu angajaţii firmei, cu clienţii, partenerii şi colaboratorii, pentru apropiata aniversare a celor douăzeci de ani de existenţă a firmei şi un simbolic dar personal pentru aniversarea zilei sale de naştere de peste câteva zile.
Referindu-se la finalizarea proiectului de modernizare a salonului, Sergio Fregoli îl denumea ca fiind împlinirea unui obiectiv important al companiei. ”Bes România şi directorul ei,
Martha Maria Mocanu, şi-au stabilit obiective foarte înalte şi le-au atins. Acest salon de frumuseţe este o mărturie a ceea ce au gândit, a rezultatelor pe care le-au obţinut în timp în acest domeniu al produselor profesionale, al unei pieţe profesioniste a cosmeticii destinate îngrijirii părului. Prin echipa de stilişti pe care o au, reuşesc să valorizeze în stilul tunsorilor şi al coafurilor alese de clienţi culorile marca BES, iar aceste culori să pună în valoare coafura”. Iar noi am adăuga doar că împreună devin frumuseţe…