Kremlinul va autoriza un site web – „Kremliovski” – să comercializeze produse alimentare provenind de la furnizorii oficiali ai bucătăriei șefului statului rus, relatează în ediția sa de ieri publicația Le Point.
Serviciile președinției ruse au declarat pentru Komsomolskaia Pravda la începutul lunii decembrie: un site web va fi autorizat, din ianuarie 2017, să pună în vânzare produse alimentare provenind de la „furnizorii oficiali ai Kremlinului”.
„Într-o primă etapă, vor fi vândute produse lactate (unt, iaurt și brânză), care până în prezent erau rezervate exclusiv pentru Vladimir Putin și anturajul său”, a indicat Elena Krâlova, secretara de presă a Direcției administrative a Kremlinului.
Ea a confirmat pentru postul de radio „Govorit Moskva” că prețurile vor fi „la fel ca la supermarket”, dar nu a precizat dacă emblema Kremlinului, un vultur cu două capete, va fi inclusă pe ambalaj.
Întrebată de corespondenți străini la Moscova, între care cel al BBC, dacă vodca va figura printre produsele puse în vânzare pe site, Krâlova a răspuns pe un ton sec că „destul alcool este deja disponibil în Rusia”. Astfel, distileria Kristall (Crystall), furnizorul pentru cele mai multe ministere ale țării încă din epoca sovietică, nu va face parte din întreprinderile care își vor vinde produsele pe site-ul „Kremliovski”.
În schimb, în ultimele luni, pe tejghelele din capitala rusă și-a făcut apariția ciocolata favorită a președintelui rus, „Belocika” („Veverița”), „pentru a testa piața”, potrivit unei surse citate de Le Point.