Moş Crăciun, celebrul bătrânel bun şi vesel, cu barbă albă ca zăpada şi îmbrăcat în roşu, care le lasă cadouri sub brad copiilor cuminţi, este un personaj de dată relativ recentă. Chiar dacă era aşteptat de sărbători, moşul n-a fost văzut aşa cum îl ştim azi, până la campania unei celebre firme de băuturi răcoritoare de la începutul secolului trecut. Acesta era cunoscut mai degrabă drept Moş Nicolae sau ca un elf cu barbă scurtă. În urmă cu 200 de ani, un american pe nume Clement Clark Moore a scris poemul A visit from Saint Nicholas ( O vizită a Sfântului Nicolae). Acolo, acesta apare pentru prima dată ca fiind un bătrân cu barbă, burtă și manta roșie, care merge cu o sanie trasă de 8 reni. Înainte de această descriere, moșul venea călare pe un cal alb și era descris ca un elf cu barba scurtă. Notorietatea moșului din zilele noastre a venit în urma unei campanii publicitare realizate de Coca Cola în 1931. Campania s-a folosit de poemul lui Clement Clark Moore pentru a-l aduce la viață pe Moș Crăciun așa cum este cunoscut de toți.