N. D.

Având în vedere apropierea scrutinului din 11 decembrie, când electoratul este aşteptat la urne, prezenţa urmând să se facă în baza actului de identitate, autorităţile locale din Câmpina fac un apel la cetăţenii care au documentele expirate să intre în legalitate. Astfel, în vederea obţinerii cărţii de identitate, câmpinenii sunt invitaţi să se prezinte la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanei, cu sediul pe Bulevardul Culturii nr. 27, în vederea depunerii cererii pentru eliberarea actelor. Invitaţia este valabilă atât pentru posesorii de cărţi de identitate expirate sau în curs de expirare, cât şi în cazul acelora care fie şi-au schimbat domiciliul fie au intervenit modificări legate de numele de familie sau statutul civil, dar şi în situaţia în care documentele de identitate au fost pierdute, furate ori deteriorate. Pentru eliberarea unui nou act de identitate este necesară prezentarea următoarelor documente: certificate de naştere, certificate de căsătorie, hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, toate în original şi copie xerox, certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie xerox; documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu sau, după caz, original şi copie xerox, taxa de 7 lei, timbru fiscal de 5 lei (după caz), făcându-se menţiunea că este necesară şi prezenţa titularului spaţiului de locuit.
În situaţia în care printre solicitanţi se vor regăsi şi persoane care au împlinit 18 ani, pe lângă actele menţionate anterior, acestea vor trebui să prezinte, suplimentar, şi următoarele documente: declaraţia unuia dintre părinţi – ori a unei terţe persoane – din care să rezulte faptul că identitatea declarată în cererea de eliberare a actului de identitate, coroborată cu imaginea preluată ori fotografia ataşată cererii, aparţine solicitantului; fişa cu impresiunile decadactilare (amprenta palmei şi ale degetelor) ale solicitantului, realizată de unitatea de poliţie de la locul de domiciliu sau reşedinţă, documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original sau copie. Declaraţia se dă în prezenţa personalului Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanei din Câmpina, care primeşte cererea de eliberare a documentului de identitate. Actele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate provizorii sunt: certificate de stare civilă (naştere, căsătorie, deces, hotărâre de divorţ) orginal şi copie; actul de proprietate (orginal şi copie), fiind necesară şi prezenţa titularului, respectiv a proprietarului spaţiului de locuit; taxa de 1 leu, timbru fiscal de 5 lei (după caz), trei fotografii tip act de identitate.
Programul cu publicul al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanei este: luni, marţi, joi: între orele 8,00-16,00, miercuri 8,00-18,00, vineri 8,00-13,00, informaţii suplimentare putând fi obţinute la telefon, la numerele 0244.336134 sau 0244.333351.