Decizia a fost luată de Guvern, prin hotărâre, şi vizează Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi atribuţiile serviciilor de urgenţă profesioniste, măsura fiind considerată a fi „încă o etapă a măsurilor de îmbunătăţirea a activităţii acestei instituţii, asumate la începutul mandatului guvernamental”.
„Noile măsuri organizatorice au drept scop eficientizarea activităţii pe linia prevenirii, pregătirii, protecţiei comunităţilor şi realizării intervenţiilor în strânsă corelare cu specificul situaţiei operative de la nivelul fiecărui judeţ, prin realizarea unei structuri organizatorice funcţionale şi adaptate nevoilor actuale ale instituţiei, pentru extinderea competenţelor instituţiilor din subordine”, se arată într-un comunicat al Executivului.
În acest sens, au fost înfiinţate patru noi structuri, din care două la nivel de direcţie, una la nivel de serviciu şi una la nivel de compartiment. Acestea vor avea atribuţii în ceea ce priveşte pregătirea pentru intervenţie a personalului operativ, pregătirea populaţiei să reacţioneze în cazul unor situaţii de urgenţă, planificarea exerciţiilor şi a managementului stărilor excepţionale, respectiv a achiziţiilor publice.
„Totodată, actul normativ aduce clarificări în ceea ce priveşte modul de avizare şi aprobare a atribuţiilor specifice compartimentelor funcţionale din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă”, mai spune comunicatul Guvernului.