Alex Călinoiu

Conducerea Primăriei Ploieşti îşi menţine intenţia de achiziţionare a unor tramvaie la mâna a doua, care să intre în circulaţie după redeschiderea liniilor de pe traseul 102, aflate în prezent în lucrări.Până la marea achiziţie, autorităţile încearcă să aducă, sub formă de proiect-pilot, una sau mai multe garnituri, care să circule în probe o perioadă.
„Încercăm să aducem un tramvai ca prototip, să vedem cum se comportă. Mai întâi vrem să vedem care ar fi condiţiile şi am identificat trei posibili ofertanţi”, ne-a declarat primarul interimar al Ploieştiului, Cristian Ganea, care a precizat că va fi vorba de o garnitură la mâna a doua şi că procedura ulterioară de achiziţie va fi organizată direct de municipalitate şi nu de către firma de transport public, TCE, care se confruntă cu probleme financiare.
Directorul Transport Călători Express, Cristian Iancovici, a confirmat că va exista o comisie de specialişti din cadrul societăţii care se va deplasa în alte oraşe mari europene pentru a vedea tramvaie care pot fi valorificate la mâna a doua. „Există o discuţie pentru a testa nişte vagoane şi a vedea dacă pot rula în Ploieşti. Se va forma o comisie, care va merge şi va stabili dacă ele corespund parametrilor necesari. Cele pe care urmează să le vedem reprezintă singura variantă pe care am identificat-o momentan”, ne-a declarat Cristian Iancovici.
Costurile pentru aducerea în ţară a unei garnituri sunt estimate undeva între cinci şi zece mii de euro. În vreme ce un tramvai nou poate costa până la 1,5 milioane de euro, unul la mâna a doua ar putea ajunge, în funcţie de rulaj, la aproximativ 20.000-30.000 de euro.