Alex Călinoiu

Viceprimarul Ploieştiului, Raul Petrescu, a declarat ieri că a avut discuţii cu un expert în monitorizarea proiectelor din fonduri europene, din cadrul Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud Muntenia, pe tema obiectivelor aflate în derulare în municipiu, veştile, cu o singură menţiune, fiind îmbucurătoare. Acesta a precizat că proiectele incluse în Polul de Creştere Ploieşti-Prahova, toate cu termen de finalizare cel târziu la 31 decembrie 2015, decurg bine din punctul de vedere al reprezentanţilor ADR, singura excepţie fiind contractul care vizează etapa a II-a din modernizarea liniilor de tramvai de pe traseul 102, respectiv tronsonul cuprins de la Gara de Vest până la intersecţia dintre Şoseaua Vestului şi Bulevardul Republicii.
„Am discutat cu un expert de monitorizare din cadrul ADR şi, în opinia sa, proiectele se derulează fără probleme. Singura situaţie cu emoţii este la tronsonul de tramvai de pe Şoseaua Vestului, unde au existat întârzieri. Aici, riscul unei corecţii financiare există, dar n-ar trebui să depăşească 10% din valoarea finanţării de la Uniunea Europeană. Oricum, dacă se va ajunge la aşa ceva, nu ar fi vina nimănui din Primăria Ploieşti, ci a ANRMAP (Autoritatea Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice) şi a Ministerului Dezvoltării, care n-au ajuns la un numitor comun în privinţa implementării proiectului”, a declarat viceprimarul Raul Petrescu.
Contractul pe acest sector de drum a fost câştigat de o asociere compusă din trei firme. Între timp, una dintre acestea a intrat în faliment, iar o a doua societate a acuzat, de asemenea, serioase probleme financiare, ceea ce a dus şi la nerespectarea graficului de lucrări, potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţii Primăriei Ploieşti.
În cadrul Polului de Dezvoltare Ploieşti-Prahova au fost propuse mai multe proiecte de amploare, care au primit finanţare de la UE. Acestea vizează modernizarea unor obiective sociale – cămine de bătrâni sau de copii – precum şi reabilitarea infrastructurii rutiere, aşa cum sunt proiectele pentru linia de tramvai, podul peste calea ferată de la Gara de Vest, pasarela peste DN 1, în zona de nord a Ploieştiului, sau realizarea unui sens giratoriu suspendat, peste DN 1B, la ieşirea din Ploieşti spre Păuleşti.
Declaraţia privind situaţia lucrărilor Primăriei Ploieşti a fost făcută ieri de către viceprimarul Raul Petrescu, în cadrul unei conferinţe de presă organizate pentru prezentarea bilanţului după trei ani de mandat. În aceeaşi conferinţă, acesta a discutat şi despre transportul public acordat ploieştenilor pe durata lucrărilor la tramvaie, precizând că în momentul de faţă autorităţile locale discută despre eliminarea subvenţiei, ca urmare a unui raport al Curţii de Conturi.
„Inspectorii Curţii de Conturi au considerat că profitul obţinut de Transport Călători Express de pe urma acestei gratuităţi este nelegal, operatorul trebuind să returneze suma de 5 milioane de lei. Sunt două viziuni separate. Primăria spune că are de recuperat cele cinci milioane de la TCE, conform raportului Curţii de Conturi, iar de cealaltă parte TCE ne mai cere 4,5 milioane de lei pentru acoperirea unor cheltuieli curente. A existat o şedinţă cu primarul interimar şi cu mai mulţi consilieri locali, în care am luat în discuţie eliminarea subvenţiei. Eu, personal, sunt un promotor al eliminării gratuităţii”, a declarat Raul Petrescu.